Gå til innhold

320->328 hvilke deler trenger jeg?


bmw328ci
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :wink:

jeg har ett par spørsmål anngående ombygging fra 320 til 328. Har altså en 94" 320ci med m52 motor. Det jeg har tenkt å gjøre er å bygge om til 328 m52 motor med m50 leningsnett, chipet hjerne, m50 innsug og større dyser. Kommer også i første omgang til å benytte det eksisterende 320 drivverket.

Det jeg har hørt rykter om, er at siden jeg bygger om til m50 ledningsnett og m50 innsug trenger jeg en del deler fra m50 motor. kan noen som vet eller har vært borti dette før hjelpe meg med en liste over hvilke deler jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si du har en orginal 328 m52b28

da må du først og fremst handle

325 ledningsnett med ECU må være til vanos

Du må bytte alle følerene til m50 ( bankesensor. trigger veiv) og noen flere som jeg ikke husker i farta

siden du skal ha m50 innsug må du bygge om oljerører. bytte det eller tette det hålet som blir igjen. du må fjerne den olje dreneringsgreia som går inn i oljepinnen( her er det lurt å bare ha alt fra en m50 maskin.

du må også bytte belg. må ha 2 hål ( m52 har 1) så må du ha endel ekstra slager ogsåvidere til dette. fra m50

vis toppen er av nyere dato. må du borre hull i toppen for å kunne montere temperaturføleren til bilen. eller gjøre det på en annen måte.

du må også ha m50 fuelrail med bensintrykkregulator.

kan være lurt å bytte toppdekselett, slik at du slipper ha få BUl på plasten av kablene. må ha m50 toppdeksel. vis det ikke følger med dynamo og servo , passer det ikke med m50 deler. da må du bytte over hele oljefilterhuset med festebranketter på.

kommer ikke på mer i farta. men bare spørr under ombyging så skal jeg hjelpe deg på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si du har en orginal 328 m52b28

da må du først og fremst handle

325 ledningsnett med ECU må være til vanos

Du må bytte alle følerene til m50 ( bankesensor. trigger veiv) og noen flere som jeg ikke husker i farta

siden du skal ha m50 innsug må du bygge om oljerører. bytte det eller tette det hålet som blir igjen. du må fjerne den olje dreneringsgreia som går inn i oljepinnen( her er det lurt å bare ha alt fra en m50 maskin.

du må også bytte belg. må ha 2 hål ( m52 har 1) så må du ha endel ekstra slager ogsåvidere til dette. fra m50

vis toppen er av nyere dato. må du borre hull i toppen for å kunne montere temperaturføleren til bilen. eller gjøre det på en annen måte.

du må også ha m50 fuelrail med bensintrykkregulator.

kan være lurt å bytte toppdekselett, slik at du slipper ha få BUl på plasten av kablene. må ha m50 toppdeksel. vis det ikke følger med dynamo og servo , passer det ikke med m50 deler. da må du bytte over hele oljefilterhuset med festebranketter på.

kommer ikke på mer i farta. men bare spørr under ombyging så skal jeg hjelpe deg på vei.

Takk skal du ha dirtydicky 8) jeg har selv m52 b20 motor så da regner jeg med at jeg kan bruke dynamo og servo ac fra denne. da har jeg ein peilepin på hva jeg må ha nåt jeg er på delejakt. viss det er noen andre som kommer på andre ting som er glemt her så spytt ut! :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men kan jo bare ha startsperra da?

Hørtes ut som det er mindre jobb å koble ews systemet enn å bytte ledingsnettet på motoren..

Forutsetter at du har EWS boks, nøkkel og motorstyringa selvfølgelig :)

Hvordan er det gjort med 320 m52en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men kan jo bare ha startsperra da?

Hørtes ut som det er mindre jobb å koble ews systemet enn å bytte ledingsnettet på motoren..

Forutsetter at du har EWS boks, nøkkel og motorstyringa selvfølgelig :)

Hvordan er det gjort med 320 m52en da?

har ikke EWS boks og nøkkel til b28 motoren nei. En mulighet er dog å chipe m52 hjernen med chip som også fjærner EWS. Er en mulihet det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip funker , men da må den sendes inn til programering.

m50 Ecu og ledningsnett for man til rundt sammen prisen som chipen. og går veldig fort å bytte. ledningsnettet så lenge man har alle delene. og når man først skal ha m50 innsug , kan man bare ha et orginalt innsug, slipper å kjøpe et moddifisert et. siden man har m50 ledningsnett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...