Gå til innhold

dreiemoment og ventil justering? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på om noen kanskje kunne fortelle meg hvor mye moment jeg skal dra til en 731 toppen på en M20B25 med, og om noen vet hvordan jeg skal justere ventilenne, 0.25mm på kald motor om jeg ikke tar helt feil? Hvilken rekkefølge? :P

Skrevet

Hehe, ser ikke rekkefølgen når man ikke vet hvordan man skal justere de vet du J. Hofstad : )

Du justerer når det ikke er løft, dvs ventilen er lukket og spissen på kam ikke går imot vippetøy. Da kan du justere med 10mm nøkkel og rotere på eksentriske skiven for så og stramme 10mm igjen og kjenne på følerbladet(bladsøkeren). 0.25, tight (trang). Rekkefølgen spiller med andre ord ingen trille, bare få justert alle sammen og juster de som ikke er i løft(under "press") . Turner selvfølgelig motor for og få justert alle sammen for og få justert alle sammen.. Men det regner jeg igrunn med at du visste.. hehe : )

Skrevet

Regnet med det var elementært :D

Er en rekkefølge på et skjema jeg har laget hvor du justerer 2 ventiler vrir motor og justerer neste.

Da er du trygg, men tar for lang tid å skrive her.

Kan legge inn på Tekniske tråder.

Skrevet

Hehe, skjønner : ) Er som du sier, justerer 2 samtidig, men nå som jeg har forklart hvordan man ser det, så ser man hvordan fremgangen er. Desverre husker jeg ikke i farten hvilket det blir i hvem rekkefølge, så hvis du vil legge det i tekniske linker så ville det vært helt ypperlig, for den tråden blir bare bedre og bedre : )

Skrevet

Stemmer det,og juster syl 1 når nr 6 veksler på kammen,dvs når begge ventilene er på vei til å åpne.

Veksle på 6-juster 1,veksle på 1 juster 6 etc. Samme hjelder 2-5 og 3-4

Skrevet

eller man kan g justere når man ser att ventilen er 100% lukket, det ser man på att knasten på kammen ikke er i nærheten av vippearmen, da går det mye fortere.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...