Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 525 iA 24v 90 mod. å er plaget med trykk i systemet, er såpass at den spyttet ut kjøleveske fra ekspansjonstanken. Har byttet termostat og topp, og har spylt gjennom kjølekanalene og sjekket vannpumpen men ingenting hjelper. Er heller ingen varme i varmeapperatet.

Er det noe jeg har glemt å sjekke eller er konklusjon at det må være sprekk i blokka da?

mvh Tom

Skrevet

Verdt og prøve en runde med lufting av kjølesystemet. Hjelper ikke stort å spyle igjennom og bytte diverse deler om man ikke lufter korrekt. Foreta ett søk, så finner du ut at det står mye om akkurat lufting på forumet. : )

Skrevet

Sitter termostaten riktig vei da ?

(Satt den riktig vei før du byttet ? hvilken historik har du på bilen før dette skjedde)

Akuratt kjøpt eller hatt i lengre tid ?

Skrevet

ja jeg har luftet på samme vis som jeg lufter andre biler, kjørt fronten høyt å holdt turtall på motoren med lufteskruven åpen å fylt etter kjøleveske men det nytter ikke.

joda termostaten står rett. er en bil jeg kjøpte for ett år siden å det har bestanding vært noe merkelig med kjølesystemet. først var det bare at jeg måtte fylle etter litt kjøleveske men så ble det bare verre å værre så nå er det så galt at han spytter ut kjølevesken med en gang nesten.

Tom

Skrevet

Feil lufteprosedyre. BMW er ikke som andre biler. Åpne lufteskrue, åpne eksp-lokk, stå på flat mark. Fyll på frostvæske, helt til det kun kommer ut vann av der lufteskruen skal stå. Skru så på eksp-lokk igjen (det er nå overfylt) , skru så på plass lufteskruen igjen. Start bilen og kjør deg en liten tur med varmeapparat på full guffe, full vifte og varme.

Nå er det luftet og vann nivå gjevner seg ut selv. Etterfyll om nødvendig.

Ved rusing osv så suger den kun luft inn igjen når du slipper gass, så det blir bare surr og rot.

Prøv lufteprosdeyren jeg har nevnt (skader ikke å prøve) og kom tilbake til tråden om problemet vedvarer.

Skrevet
Sitter termostaten riktig vei da ?

(Satt den riktig vei før du byttet ? hvilken historik har du på bilen før dette skjedde)

Akuratt kjøpt eller hatt i lengre tid ?

Har du klart det? det er vel ikke plass i huset til å sette den feil vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...