Gå til innhold

hvor ble det av vannet?

bingo
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en e 30 320i her for e stund siden,han som jeg kjøpte den av sa at den ble litt varm når den stod på tomgang, så første ting jeg sjekka var om det var vann på den, noe som det var lite av,så jeg ga den vann å lot det sirkulere litt. parkerte så bilen i garasjen å der har den stått siden.

men her en dag kikka jeg i ekspansjonstanken, å den var tom for vann igjen, jeg har ikke sett noe vann under bilen, så hvor kan det ha tatt veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok lite i utgangspunktet, hvis du skjekket vannet med litt temp på vannet fra , dermed fikk du feil avlesning på vann mengde. Etterfyll frostvæske med vann (luft i samme slengen) og la det være med det. Husk og kjør varmeapparat for og få full varme om du vil starte den opp og la den gå litt på tomgang.

At temp stiger ved tomgang tyder på en viskosekobling som ikke fungerer som den skal(viften med andre ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he legger ikke skylda på noe ennå :wink: men jeg vet jo ikke hvor mye den bilen er kjørt uten vann, å da kan det jo fort skje ting. men motoren går veldig fint å olja ser fin ut så regner med det har gått bra ja.

han trodde det kunne være termostaten, noe som også kan stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sto å gikk mens jeg fylte på vann, fylte helt til den ikke ville ha mer, fikk vel rundt 1.5 liter faktisk. å det minuttet den sto å gikk når du var her så har den ikke fått tid til å slurpe i seg det som var i tanken skulle jeg tro, men det vil vise seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...