TurboTore Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 S6S 420G-BAC (SMG-kasse) til 3.2 selges. 115 000km. Orig delenr: 23002228815, nypris ca.62 000,- Selges kr.12 000,- T: 90865820
M3 Yngve Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Går det ann å ta vekk den SMG delen? Så man den blir mannuell gira. Hvor stor er utgående aksel? Den som går inn i clutchen? 27mm eller 35mm?
TurboTore Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Går det ann å ta vekk den SMG delen? Så man den blir mannuell gira. Hvor stor er utgående aksel? Den som går inn i clutchen? 27mm eller 35mm? Selve SMG-delen har jeg ikke og uten den er den tilnærmet lik en std.girkasse. Skal måle akslingene.
TurboTore Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 Inngående aksel er 29mm/ 10 splines , samme som std. 5 og 6 trinns. Utgående flens har 96mm boltsirkel, samme som andre E36/E46 M3. Kan ganske sikkert bruke denne som vanlig girkasse siden innmaten er en samme om vanlig S6S 420G. Forskjellen er, så vidt jeg forstår, bare at denne mangler det lille "kneppet"/sperren når du skal i revers samt at i fri vil stanga stå mellom 5 og 6 gir,ikke mellom 3 og 4 som den vanligvis gjør. Tror jeg vet en enkel patent for å "løse" dette,men har ikke forsøkt det i praksis.
M3 Yngve Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Takker for info. Har 35 mm på E46 M3 kassa. Lykke til med salget.
Ond Racing Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Inngående aksel er 29mm/ 10 splines , samme som std. 5 og 6 trinns.Utgående flens har 96mm boltsirkel, samme som andre E36/E46 M3. Kan ganske sikkert bruke denne som vanlig girkasse siden innmaten er en samme om vanlig S6S 420G. Forskjellen er, så vidt jeg forstår, bare at denne mangler det lille "kneppet"/sperren når du skal i revers samt at i fri vil stanga stå mellom 5 og 6 gir,ikke mellom 3 og 4 som den vanligvis gjør. Tror jeg vet en enkel patent for å "løse" dette,men har ikke forsøkt det i praksis. Dette lar seg gjøre i praksis...testa det for noen år siden
Pedi Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Ja, jeg og kan bekrefte dette. Men det er ikke bare "kneppet" som mangler - girstanga føles helt "løs". Så det må monteres inn 2 fjærer og medbringere...
TurboTore Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 Ja, jeg og kan bekrefte dette. Men det er ikke bare "kneppet" som mangler - girstanga føles helt "løs". Så det må monteres inn 2 fjærer og medbringere... Girakslingen på denne fjærer mot høyre som en vanlig kasse og er tight og fin. Girstanga vil bli fast som på en std kasse,men fjærer til 5/6-girs posisjon i stedet for 3/4.
Pedi Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Girakslingen på denne fjærer mot høyre som en vanlig kasse og er tight og fin. Girstanga vil bli fast som på en std kasse,men fjærer til 5/6-girs posisjon i stedet for 3/4. Nå har vi nå tatt 2 SMG kasser her i garasjen min og "bygget" om til manuell. Begge to har vært "løse", helt til vi har montert inn fjærer og medbringere.
TurboTore Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 Javel,da er det enten noen forskjeller ute og går eller så er denne allerede modifisert og det er i såfall et pluss.
Pedi Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 De 2 som jeg har tatt, har vært identiske med min egen manuelle 2004 modell M3 6-trinns kasse. Måtte ta av kappa på girkassene og borre opp til medbringerene/fjærene på SMG-kassene. De 2 SMG-kassene kom begge fra 1997 modell M3...
M3 Yngve Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 De 2 som jeg har tatt, har vært identiske med min egen manuelle 2004 modell M3 6-trinns kasse. Måtte ta av kappa på girkassene og borre opp til medbringerene/fjærene på SMG-kassene. De 2 SMG-kassene kom begge fra 1997 modell M3... E46 M3 kassa har 35 mm utgående aksel til clutch, så da må man kjøpe clutch der etter. Så de er nok ikke helt like, om du har org kasse fra 04 M3.
Pedi Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Ja, jeg vet om det med akselen. Men ellers er de like å se til. Tilogmed samme nummer utvendig på kassen, hvis jeg ikke husker feil. Eneste forskjell eellers er borringer til medbringere på manuell, og uttak til noen sensorer på SMG.
TurboTore Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Skrevet Desember 14, 2008 Perfekt girkasse til bygg med mye effekt, vet de er brukt på motorer opp mot 900hk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå