icc Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Er det meningen at thrustlagret skal være så bred at man såvidt får pressa det på veiva med makt? Klarte å få det på, men fikk ikke veiva til å gå rundt i det heletatt... Kan det være at jeg har fått feil lager eller at det bare trenger litt finpuss i kantene?
pål Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Skal ikke være nødvendig å bearbeide nye lager.Vil tro det er feil lager isåfall
icc Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Vel, fikk de av Oslo sylinderservice og dem mente det var rett, stemmer med eska også. Det er ikke snakk om mye altså, de går på med litt kraft. Er det noen fare om jeg sliper/pusser dem litt ned på kantene
propan Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 De skal passe direkte på alle rammelagrene hvis ikke veiva er slipt,men da burde det vært mer plass i så tilfelle. Det må være feil. Og veiva skal du fint kunne turne med en hand før råder etc er montert. Du monterte med oljefilm på?
icc Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2008 Veiva er slipt ja, smurt alt godt inn med olje og satt sammen. Men er det noen fare om jeg pusser av litt på lagerkantene? Har ikke så lyst å sende veiva og alt inn igjen for å få det korrekt. Tar så lang tid.
icc Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 Tror nesten bare jeg ringer å hører med sylinderservice.
tomerikk Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Ja ring de, det virker som du har fått lager i en overdimensjon større enn det som det er slipt til.
icc Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 Tror kanskje det er noen som har missforstått. Lagrene er +0,25 og det er rett. Men det er selve bredden det er snakk om.
tomerikk Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Det slipes jo på trustflatene og. om ikke de er slipt og lageret har 0.25 begge veier (hovedflate og trust) blir det for trangt.
Kristov Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Er du sikker på at du har satt lagerbukken med thrustlageret på riktig plass?
icc Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 Ja ganske sikker, er jo 7 lager og thrust skal stå på nr. 2 bakfra. Stemmer ikke det? Er som på bildet hos gs: Så de har rett og slett glemt å slipt?
336mik Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 har vært borti,og hørt om flere som har vært borti at trustlagrene blir for trange etter veivsliping. Dette har vel med at dem bruker litt mer godstykkelse i et overdimlager. Jeg ble fortalt at det bare var å slipe av,men være forsiktig så jeg ikke tok altfor mye.
icc Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 Ja er ikke mye det er snakk om her altså. Det går jo på, bare veiva som ikke går rundt. Snakker vel i størrelses orden 0,01-0,05mm tror jeg. Tar fram 1200 papiret jeg og sliper med litt olje på, så får vi se. Blir det gale så er det jo ikke værre enn et nytt thrustlager og å få slipt veiva igjen.
tomerikk Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Trustflatene (sidene) slipes ikke om det ikke er skader, men da skulle lageret hatt overdimensjon .25/0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå