Gå til innhold

M20 - Thrustlager for stort?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det meningen at thrustlagret skal være så bred at man såvidt får pressa det på veiva med makt? Klarte å få det på, men fikk ikke veiva til å gå rundt i det heletatt... Kan det være at jeg har fått feil lager eller at det bare trenger litt finpuss i kantene?

Skrevet

Vel, fikk de av Oslo sylinderservice og dem mente det var rett, stemmer med eska også.

Det er ikke snakk om mye altså, de går på med litt kraft.

Er det noen fare om jeg sliper/pusser dem litt ned på kantene

Skrevet

De skal passe direkte på alle rammelagrene hvis ikke veiva er slipt,men da burde det vært mer plass i så tilfelle.

Det må være feil. Og veiva skal du fint kunne turne med en hand før råder etc er montert. Du monterte med oljefilm på?

Skrevet

Veiva er slipt ja, smurt alt godt inn med olje og satt sammen.

Men er det noen fare om jeg pusser av litt på lagerkantene?

Har ikke så lyst å sende veiva og alt inn igjen for å få det korrekt. Tar så lang tid.

Skrevet

Tror kanskje det er noen som har missforstått. Lagrene er +0,25 og det er rett. Men det er selve bredden det er snakk om.

Skrevet

Ja ganske sikker, er jo 7 lager og thrust skal stå på nr. 2 bakfra. Stemmer ikke det?

Er som på bildet hos gs:

8760.gif

Så de har rett og slett glemt å slipt?

Skrevet

har vært borti,og hørt om flere som har vært borti at trustlagrene blir for trange etter veivsliping.

Dette har vel med at dem bruker litt mer godstykkelse i et overdimlager.

Jeg ble fortalt at det bare var å slipe av,men være forsiktig så jeg ikke tok altfor mye.

Skrevet

Ja er ikke mye det er snakk om her altså. Det går jo på, bare veiva som ikke går rundt.

Snakker vel i størrelses orden 0,01-0,05mm tror jeg.

Tar fram 1200 papiret jeg og sliper med litt olje på, så får vi se. Blir det gale så er det jo ikke værre enn et nytt thrustlager og å få slipt veiva igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...