Gå til innhold

hjelp til motorbytte m50520!


bmwfahrer
 Share

Anbefalte innlegg

morn. da er tiden inne for motor bytte på e34'n.

ut med b20m50 å inn med b25m50. 8)

men er dette så lett som alle skal ha det til?

passer alle sensorer :?:

er det bare å putte inn motor å hjerne å alt funker? :)

vet det finnes stor kompetanse her inne :D

takker for alle svar å tips :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bimmers.

Det er vel litt mere jobb om motoren kommer fra en 3 serie. Om du legger inn f,eks 525 om det er det motoren er fra og 520 i ETK som du finner link til øverst til venstre kan du sammenligne delenr. Finnes noen tråder om dette om du søker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
gjordet dette selv for nesten et år siden da var begge motorene fra e34 91 mod.

fant for ut at jeg måtte bruke gear kassa fra 2l siden det er støre dim på driverk på 2.5l

også måtte jeg bruke termostaten fra 2l

;)

Hva med ledningsnett, lmm, luftfilterboks og svinghjul?

Den ene eksosmanifoilden er forsjellig på 3og 5 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el nett passet rett på. luftfilterboks tok jeg fra 525en svinghjul byttet jeg ikke eneste jeg bytta på m50b25 var gear kassa å tempmåler

den ene eksosmanifoilden fikk jeg ikke løsna så skjærte av skruene så satte jeg på manifoil fra e30 m20b25 som var helt lik

begge motorene mine var fra e34... 5erie. er det bytte melom e36 å e34 så vet jeg en kammerat av meg måtte bytte bunpanne for å få m50b28 3serie mortor i en 520i + noe lodding siden det var vanos på den nye motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bolt on:-)

Hva er bolt on?

ledningsnett,hjerne, lmm., luftilterboks, eksosmanifolder,motorfester, sil,bunnpanne, kontakter, sensorer,m/u vanos uansett hva du henter fra 3-5 serie?

Var veldig enkelt forholde seg til da egentlig (bolt on, uten videre begrunnelse eller forutsatt ... ) gutta som kan skru` gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el nett passet rett på. luftfilterboks tok jeg fra 525en svinghjul byttet jeg ikke eneste jeg bytta på m50b25 var gear kassa å tempmåler

den ene eksosmanifoilden fikk jeg ikke løsna så skjærte av skruene så satte jeg på manifoil fra e30 m20b25 som var helt lik

begge motorene mine var fra e34... 5erie. er det bytte melom e36 å e34 så vet jeg en kammerat av meg måtte bytte bunpanne for å få m50b28 3serie mortor i en 520i + noe lodding siden det var vanos på den nye motoren

edit:

Hørtes riktig ut. Men var det så forsjell på temp på b20 og b25 altså?

Måtte du bytte de 2 bankesensorene på blokka når du skulle bruke sammme ledingsnett som tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...