Gå til innhold

Vibrasjoner bak når jeg motorbremser og slipper clutchen E30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med at det vibrerer ganske heftig når jeg motorbremser og slipper ut clutchen fra giring. Blir vell rettere sagt hver gang driverket får kreftene inn "feil" vei. Fordi når jeg gir gass forsvinner det helt. Ristinga går også bort når jeg tråkker inn clutchen.

Har nettopp byttet alle foringene i bakstillinga. Har hatt av diffen og skrudd den i fra hverandre. Og problemene kom et par turer etter dette. Har dobbeltsjekka alle bolter og muttrer at de sitter skikkelig. Trodde først det var differentialen som hadde løsna litt på innmaten, men har hatt den av og sjekka etter slark og løse bolter. Alt helt fint. Kan det være lagrene i diffen som har tatt kvelden? Fordi det som er så merkelig er at det rister kun når kreftene går gjennom driverket fra hjulene og til mellomaksling. Mens fra mellomaksling og til hjul er det helt fint.

Håper noen har vært bort dette før. Har også en annen uskrudd diff liggende hvis det kan være lurt å prøve denne på for å sjekke om det er diffen som gjør det.

Bilen er en E30 325, med polyurethane traversforinger, camberjusteringsforinger på bærearmene og viskosediff fra Ix hvis det hjelper.

Takker for svar, Steven :)

Skrevet

Du har fått sjekka dempere og tårnlager?

Hvilken risting er det snakk om? nykking bakover? opp og ned risting? sidelengs? eller er det rett og slett som om du sitter på en malingsblander?

Skrevet

Dempere og tårnlager er ganske nytt og forsterket da jeg har byttet til k-sport fjærer og dempere for en stund siden. Ristingen kan vell minnes mest som om jeg sitter på en malingsblander. Ingen nykking sidelengs, fremover eller lignende. Og det kommer bakfra :wink:

Skrevet

Problemet er nå fiksa. Det var en løs bolt på mellomakslingen til girkassen. Off, alltid må jeg sjekke og prøve på det vanskeligste først, når det egentlig er noe som jeg har hatt problemer med før! Jaija, enkel sak å fikse hvertfall, får vell sette dem inn med locktite også da så løsner dem ikke igjen :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...