Gå til innhold

2 x E30 ///M332i Tofarga vurderes solgt. se side 74


Anders_w
 Share

Anbefalte innlegg

Er veldig nysgjerrig på hvorfor du går fra en ganske sterk turbomotor til en s50 motor?

Hva er motivasjonen bak, hva gjorde at du går vekk fra turbo? (tenker på den grå e30en).

Går å ruger på et E30 prosjekt selv, og da er det jo alltid godt å høre andres meninger om m-motor vs turbolada standard motor...

godt spørsmål:)

kommer til og savne turbomotoren.. uten tvil..!! men jeg ønsker et litt bredere bruksområde på bilen min, og den var jo mildt sagt ubrukelig og kjøre i rush, att og fram jobb osv med turbomotor og sinterclutch.. banekjøring har jeg heller ikke likt med turbomotoren, ikke er det helt optimalt heller.. spør du meg;) (spørs jo litt på oppsett selvfølgelig)

men den opplevelsen jeg hadde når jeg satt på med den e30en som min s50 motor stod i , den var formidabel!! makan til sinna liten sak! ubeskrivelig med power HEELT fra bunn og HEEEELT til slutt:) og jeg tør vedde at det gikk minst like bra som turbomotoren jeg hadde;) s50en er jo en orginal motor så det er bare og starte og kjøre, og vil man kjøre gris, så er alt poweret der med en eneste gang:) (slipper og vente på ladetrykk, for i mitt tilfelle hadde jeg ikke trykk føre 3900omdr)

så jeg mener denne motoren er hakket forbi turbomotor på mellom 300-350hk:) men for all del, turbo er sinnsykt gøy!! pustelyden når ladetrykket bygger seg opp osv er kanonrått:)

så blir spennende å se til sommeren om hvor mye jeg kommer til og savne ladetrykket:) hehe..

så grovt dett over blir prosenten slik i mitt syn(valg)

m20 turbomotor - 40%

s50 b32 motor - 60%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for godt svar...

når du ikke sier du hadde ladetrykk før 3900rpm, var det fullt ladetrykk du hadde da, eller var det da du hadde nok trykk til at det bare begynte å skyve skikkelig..?

Ja virker som s50motorene i e30 er en god kombo ja.

Satt på med e36 med s50b30 som ble torturert rundt banen på gatebil på mantorp... Gikk bra men ikke SÅ bra synes jeg, men etter hva man har sett de siste par åra så gjør jo en slik motor underverker i en e30, rart det der :twisted:

Meninger/erfaring om s50 vs s38??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for godt svar...

når du ikke sier du hadde ladetrykk før 3900rpm, var det fullt ladetrykk du hadde da, eller var det da du hadde nok trykk til at det bare begynte å skyve skikkelig..?

Ja virker som s50motorene i e30 er en god kombo ja.

Satt på med e36 med s50b30 som ble torturert rundt banen på gatebil på mantorp... Gikk bra men ikke SÅ bra synes jeg, men etter hva man har sett de siste par åra så gjør jo en slik motor underverker i en e30, rart det der :twisted:

Meninger/erfaring om s50 vs s38??

hadde litt for stor turbo så trykke begynte vel på en 3700 og hadde maks skyv på 4 tenker jeg:)

ja og 3,2en er en del friskere enn 3 liter'n og i tilegg i en e30 så det er en kanon kombo:)

s38 ja, jeg hadde egentlig handlet en s38b36 jeg som jeg avlyste kjøpet av når s50n dukket opp, det er to gode motorer begge to, men s38 er bjønntung.. så det spørs litt på hva det skal brukes til osv:) så egentlig til mitt formål hadde s38 også fungert utmerket:) 3.8 litern er jo ganske kvass, den er vanvittig sterk og sprek! men er igjen vekta som spiller inn.. og det at man må shimse ned traversen for og få plass til den.. dette slipper du ved bruk av s50;)

men sett på en annen måte er det jo maaange som har s38 og bruker bilen på bane, og det fungerer jo bra:) så billigste måten til mye suge hk er jo s38b36 , uten tvil:) er jo mange av disse som har stått i e30er så man kan være heldig å finne en som er ferdig tilpasset:)

så med andre ord har jeg ikke mye negativt og si om s38 egentlig, men er mer positive ting om s50b32 som gjorde at valget for meg ble enkelt:)

men også er det jo ikke ofte det står 3.2 litere til salgs heller..

3,2 med chip og innsugsboks blir nok bra i e30en tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt spørsmål:)

kommer til og savne turbomotoren.. uten tvil..!! men jeg ønsker et litt bredere bruksområde på bilen min, og den var jo mildt sagt ubrukelig og kjøre i rush, att og fram jobb osv med turbomotor og sinterclutch.. banekjøring har jeg heller ikke likt med turbomotoren, ikke er det helt optimalt heller.. spør du meg;) (spørs jo litt på oppsett selvfølgelig)

men den opplevelsen jeg hadde når jeg satt på med den e30en som min s50 motor stod i , den var formidabel!! makan til sinna liten sak! ubeskrivelig med power HEELT fra bunn og HEEEELT til slutt:) og jeg tør vedde at det gikk minst like bra som turbomotoren jeg hadde;) s50en er jo en orginal motor så det er bare og starte og kjøre, og vil man kjøre gris, så er alt poweret der med en eneste gang:) (slipper og vente på ladetrykk, for i mitt tilfelle hadde jeg ikke trykk føre 3900omdr)

så jeg mener denne motoren er hakket forbi turbomotor på mellom 300-350hk:) men for all del, turbo er sinnsykt gøy!! pustelyden når ladetrykket bygger seg opp osv er kanonrått:)

så blir spennende å se til sommeren om hvor mye jeg kommer til og savne ladetrykket:) hehe..

Word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva plan ahr du for og fjerne start sperra som ligge i hjerna på motoren da? datta sprut eller har du ett triks?? om du har det sen mkeg en pm på svaret, vurdere motor bytte jeg og til 3,2.

Visst du tar med alt som har med EWS å gjøre går det bra. Jeg har ikke gjort det selv men skal visst nok være overkommelig å koble opp. Du må ha nøkkel og antenna som sitter rundt tenningslåsen i bilen. Lønner seg å ta dette systemet fra samme bil som ECu'n til motor'n for å slippe å omprogrammere det.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for godt svar...

når du ikke sier du hadde ladetrykk før 3900rpm, var det fullt ladetrykk du hadde da, eller var det da du hadde nok trykk til at det bare begynte å skyve skikkelig..?

Ja virker som s50motorene i e30 er en god kombo ja.

Satt på med e36 med s50b30 som ble torturert rundt banen på gatebil på mantorp... Gikk bra men ikke SÅ bra synes jeg, men etter hva man har sett de siste par åra så gjør jo en slik motor underverker i en e30, rart det der :twisted:

Meninger/erfaring om s50 vs s38??

En turbomotor vil i de flest tilfeller oppleves som mye "råere". Det pga den voldsomme effektøkningen når turboen går fra 0 til maks ladetrykk.

Sugemotoren trekker mye jevnere med enorm respons. Og oppleves kanskje ikke så "rå" - men om man ser bort fra den fysiske opplevelsen og titter på stoppeklokka så er det neppe så stor forskjell om motorene har nogenlunde lik effekt.

Har selv gått fra 400-450 turbohester til 340+ sugehester og det er jo klart at man savner det enorme draget i turbomotoren.

Uansett kan en S50 fint turbofiseres til et monster! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer, men tenkte at du visste det... Hvorfor er sinterclutch dårlig i kø kjøring, nykkete kjøring p.g.a. den er så hard eller? (har ikke peil angående sinterc.)

sinter med org trykkplate er veldig av på og rykkete.

forsterket clutchplate har funket bra i mitt tilfelle, men det gir jo tung pedal selv om man kan slure :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...