Adrian_525 Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Hei! Jeg har en BMW 525i 89 mod, der toppen er gåen.. Jeg har fått tilbud på en M20B25 der registerreimen er røket under kjøring, jeg har jo ventiler osv fra før men jeg vet ikke helt hva sjangsen er for at noe annet er gåent. Denne motoren får jeg for 1500 kr... Jeg har også fått tilbudet på en 735 89 mod motor der motoren sin stand er ukjent, poenget til at jeg er litt skeptisk til denne er det at bilen er ikke godkjent så den skal på eukontroll så jeg vet ikke om den vil gå igjennom med denne motoren... men her får jeg plukke det jeg vil fra bilen for 2500 kr.. men hva må til for og få denne til og virke i min 525... Takker for tips!
propan Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Kjøp defekt motor og stell toppen opp så sant den ikke er sprukket,for regner med det er dèt som er problemet med din. Får du med alt på den andre motoren kan du selge styreenhet,lmm og litt småtteri så du får litt kr tilbake.
Adrian_525 Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2008 poenget med 735'en er det at jeg kan plukke alle delene jeg vil for 2500 kr og da kan jeg jo selge litt deler.... men jeg er usikker på arbeidet ved og bytte fra 2.5 til 3.5 tenker på det elektriske da... Men en jeg kjenner sier han har sett en motor som registereimen er røket på og da var det hull i stempelet, jeg er litt usikker på sjangsen for det da:)
GiljeN Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 har selv opplevd at ventilene knekker å slår hull i stempler å topp men du kan jo prøve å dreie motoren rundt å høre om det er noe tulle lyder eller noe
Adrian_525 Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Da vil jo stemplene komme ani de ventilene som er åpen da, vil de ikke det? kammen holder jo fremdelen noen ventiler åpen...
Hyggmaister Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Støtter meg opp til forslaget om å pleie toppen din jeg. Få tak i en billig (defekt) m50b25 eller bare en topp =) Litt leit å gå ned til m20 motor og
Adrian_525 Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 det er jo en m20 jeg har fra før da...
ehrnst Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 jeg ville tatt av toppen på m20'en først. i verste fall har en ventil butta, knekt og så slått hull i stempel. da ser det mindre bra ut inni der
Fixfax Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 jeg ville tatt av toppen på m20'en først.i verste fall har en ventil butta, knekt og så slått hull i stempel. da ser det mindre bra ut inni der Sattan, dette er et forbilde på sikkelig motorhavari, hehe
Mr.Silver Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Det andre skiftet ombord her hadde ventil dropp mens vi var hjemme det så fint ut det Litt OT men skal finne bilder å legge inn i morgen Motoren er en Caterpillar 3516B .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå