Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E30 318is Touring med Apex 60/40 (til 6-syl.) og er litt usikker på hva jeg skal gjøre med høyden foran. Siden settet jeg har er beregnet for 6-syl. og jeg har 4-syl. i bilen mener jeg at den ikke senker riktig 60 foran.

Bestilte FK-fjærer til 4-syl. på Koed, men det settet er desverre utgått, så de sendte Supersport 60/40 i stedet. Bestilte samtidig senkeskåler fra Supersport.

Dilemmaet blir da om jeg skal fortsette å bruke Apex-settet + montere senkeskåler, eller om jeg skal montete Supersportsettet beregnet på 4-syl.

Noen formeninger? Kvalitet på Apex kontra Supersport f.eks.? Kvalitet på Supersport senkeskåler?

Vet det er mange tråder med tilnærmet samme tema her inne, men ingen som har akkurat samme dilemma som meg, så derfor spør jeg på nytt.

Bilen:

z5f4nk78q2r1afqef7dl.jpg

Skrevet

Supersport fjører = helt kurante.

Supersport senkeskåler = Ukurante. Skraper i dempertårnet/tårnlager. I bunn å grunn helt ubrukelige skåler. : )

Er slipet og chimset og styra med de jeg har på Touringen min, men de blir droppet da jeg ikke får det til uten antydning til skrap i tårnlager skruene. (dempertårn problematikken løser man ved og slipe skålen like stor i diameter /utfroming som den orginale. )

Men at det skal stoppe og skrape i tårnlager boltene (de er presset opp i lager i mange tenner) undersiden av tårnlager der hvor skålen ligger, med andre ord). Mine er sveiset fast og slipet ned, for og få de så "lvae" som mulig. Skålen er og slipt til det maksimale, men jeg får det ikke til uten og chimse. Da mener jeg poenget er vekk hva senkeskåler angår, så orginale er montert isteden ; ) Perfekt passform : )

Jeg hadde montert det nye settet og lagt til side Apex settet og senkeskålene

Skrevet

Takker for innspill Fliid :)

Du har tydeligvis forsket litt på dette skjønner jeg. Ser at finishen på skålene er helt forferdelig ja, og så for meg litt sliping og tilpassing.

Men mener du altså at de blir "ubrukbare" selv om man sliper de til original diameter? Forstår jeg deg rett at skålene tar opp i tårnlagret/skruene?

Skrevet

Bare morro det ; ) Ja, forsket opp å ned i mente.

Hvis man skjærer de til orginal diameter, da har man løst ett problem, men problem nr to er der enda, som du sier. Selvom det virker som du har forstått det, så skal jeg forklare, hmm, kanskje litt mer fattelig..

Tårnlager er plassert i skålen, Det eneste som er avstand da, det er den tynne tynne skiva som ligger imlellom tårnlager og skål. Hvis man snur på lager så vil bunnen av boltene på tårnalger skrape oppå kanten av skålen. Akkurat der hvor skålen "knekker" opp.. Jeg slipet ned maks her, og sveiset boltene til tårnlagere og slipet de så flate som mulig, men fortsatt skraping. Da er lørsningen fortsatt og bruke tykkere (meget mye tykkere) skive mellom tårnlager og skål..

Man må sette sammen dette vær gang og skru det fast til bil for og få "korrekt" vinkel på lager (er noe slakk i nye lagere ute å går). Prøvde å lage meg en jigg for å simulere sving og slikt, men ble ikke samme suksessen.. Ergo, kan bli frustrerende og prøve og justere inn disse skålene. I tilegg står nummeret på skålene så langt ute at man sliper vekk dette når man skal ha de til rett diameter. : ) Elendig produkt. Koed burde fjernet dette for lenge siden.

Skrevet

Høres ut som du har gjort en grundig test på dette, så jeg tror jeg går for å montere Supersportsettet istedet for å begynne modifisering av senkeskåler.

Skulle ikke vært lov å selge sånne produkter som man må modifisere selv for å få til å bruke. Nesten latterlig at noe sånt kan være Tüv-godkjent.

Vet du om senkeskålene de selger på Schmiedman er av like dårlig kvalitet forresten?

Skrevet

Ser at de er litt dyrere enn på Koed, så det er kanskje et annet merke også? Koed har Supersport senkeskåler.

Går de fra Schmiedman på uten modifisering?

Skrevet

Ok.

Tror jeg går for Fliid sitt forslag. Blir det ikke lavt nok får jeg bare investere i senkeskåler fra Schmiedman :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...