Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, men du skjønte hva jeg mente når jeg sier 90% tap da? bare så det ligger dødt... ;-)

og til deg med bilen... vil tippe du kan selge deler for 10-15 k, og hele bilen for kanskje 7-10k

Skrevet
Var "uheldig"/dom å var ute å kjørte på tirsdagsnatta for å handle ibux på sommerdekka. Turen endte med en snurr, og en 30 sone mindre.

Fører døra ble totalt knust, og kanalen på venstre side fikk seg en kraftig trykk. Fikk ett lite dult baki også, så bakluka fikk en liten bulk, samt lista på bakfangern ble borte. Har desverre ikke økonomi til å reparere denne akkurat nå, så vurdere å selge den som den er, men har lite peil på hva noe sånt kan være verdt.

Noen som har peil?

Er en 96 mod E36 320, gått 185000.

Klima Automat, el speil og vindu("er")

Ellers er alt standard. Skal se om jeg ikke får tatt ett bilde eller ti imorgen når det er lyst. Mørketida har satt inn for fult, så er SVART ute når jeg kommer hjem.

Noen som har peil på hva man kan få for noe sånt?

Og med akkurat det Mysild skriver over her så får du vite hva den kan være verdt..

Og som jeg skrev i mitt første innlegg i tråden... En mellomting her er akkurat passe.. (ref: marius-82 og ///Mysild sine første innlegg)

Skrevet

Hehe, ble mye krangel her.

Ble litt dårlig med bilder. Fant ikke USB kabelen til kameraet. Ser ikke ut som det er verdt å selge bilen da. Å selge i deler er litt uaktuelt da jeg verken er noe flink å skru, eller har noen plass å gjøre det. Tenker vi heller lar den stå over jula, så får jeg heller fikse den opp da.

Blir vell gjerne mtech da, lønner seg nesten siden jeg uansett må bytte bakfanger og sideskjørt. Får man vell bare se fram til sommern.

Skrevet

Vet ikke hva jeg ville gjort jeg altså.. Ingen kasko på denne med andre ord?

Grovt anslått kostnad:

Førerdør brukt 1200,-

Bakluke ny 4000,- (Kjøp ny da brukte bakluker ofte har rust ved låsen)

Lister til bakfanger 850,-

Det billigste blir vel å kjøpe M-tech sideskjørt, rett ut det værste med kanalen, deretter behandle denne med antirustmidler og sette skjørtene oppå.

Sideskjørt 4000,-

Lakkering av alle deler spørs jo om du kjenner noen. Men vil tippe lakkering av bakluke, førerdør og skjørt løst kan komme på ca 10 000,-

Dvs. at du nok greier å få den i stand igjen til rundt 20-22 000 grovt anslått.. Så blir det jo mer om det er noe med som må rettes/lakkes

Skrevet

Ingen kasko nei, syntes det ble litt dyrt på en såpass billig bil. Kan få ordna bakluke og dør i samme farge som bilen til en billig penge, så da trenger ikke disse lakk. Har snakket med en jeg kjenner. Skal få sendt han noe bilder, så mulig han retter opp kanalen litt billigere.

Mangler bare å få lakka mtech delene, vet ikke hva det kommer på, men mulig jeg har en som kan ordne dette litt billigere for meg det også. (Off the books ofc.)

Men får vell heller bare ta litt og litt gjennom vintern, da jeg ikke har råd til å ta alt på en gang. Har ikke den store cashflowen som student.

Skrevet

En jente jeg kjenner presterte å kaste ut 25000kr for en 1985/86 modell 320 her den andre dagen. Bilen er per def et vrak, den går nesten ikke en gang. Lekker både bensin og kjøleveske! Bulk her og bulk der.

Virkelig et vrak! Rullet nesten 280 000km har den og..

Ble alvorlig forbannet på meg når jeg mente det var litt blodpris!

Så håp er det! Bare å finne den rette kjøperen!

Lykke til :)

Skrevet
Vet ikke hva jeg ville gjort jeg altså.. Ingen kasko på denne med andre ord?

Grovt anslått kostnad:

Førerdør brukt 1200,-

Bakluke ny 4000,- (Kjøp ny da brukte bakluker ofte har rust ved låsen)

Lister til bakfanger 850,-

Det billigste blir vel å kjøpe M-tech sideskjørt, rett ut det værste med kanalen, deretter behandle denne med antirustmidler og sette skjørtene oppå.

Sideskjørt 4000,-

Lakkering av alle deler spørs jo om du kjenner noen. Men vil tippe lakkering av bakluke, førerdør og skjørt løst kan komme på ca 10 000,-

Dvs. at du nok greier å få den i stand igjen til rundt 20-22 000 grovt anslått.. Så blir det jo mer om det er noe med som må rettes/lakkes

Var noen dyre sideskjørt det der. Får dem jo nedi 1500kr, og bakluke får man alltids taki for en 1000lapp, i værste fall pusse litt rust. Men ellers så er jeg vel enig 8)

Skrevet

Btw: Bakluke.. Dersom det ikke er mer rust er det bare å pusse.. Ofte desverre har rusten nådd falsen i platene, og da kan du enten

1. brette opp falsen og pusse den rein.

2. kjøpe ny luke

3. pusse rundt, lakke og få tilbake rusten om 2 år..

Skrevet

Få tak i noen brukte deler, og bruk koed i stedet for GS..Og vips, så er det litt billigere - ser også at du kan spare litt på noe lakkering :wink: Skal nok klare dette vettu. Karroserideler klarer du også skru sammen selv - om du vil :wink:

Baklukepussing: Ikke pusse, men sandblåse og ha på noe rustkiller underst.

blåseblåseblåse :) Er sant som breitbau sier, at du nok vil få rusten igjen om 2 år ellers. Dette er pga sandpapir ikke når nedi "hullene" i metallet på en måte...

Lykke til :) Og få deg vintersko - regner med du lærte en lekse her :lecture:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...