Gå til innhold

Skifte ut alle HK legohøyttalere i E46 Sedan...


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg har byttet spilleren min til en double din Pioneer Avic-F900 og trenger høyttalerhjelp! Lyden er ganske flat (noe den var tom før jeg byttet spiller) men har litt bedre forutsetninger til å få det bra nå. Jeg har tenkt litt på å skifte alle høyttalerene til Focal, men noen sier at jeg ikke kan har 3-veis sett foran pga mellombassen i døren på 3-veis settet til focal er for stor og wooferen er 6" noe som også er for stort... Råd? Noen som vet hvor jeg kan få tak i nærliggende til originale modifiserte dørtrekk for større høyttalere??

Tips mottas med takk! :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt på disse da?

Bare å velge "choose your car" så får du en skreddersydd høytaler pakke til din bmw.

http://www.bavariansoundwerks.com/index.php

Tusen takk for tipset!

Joda, jeg har vært inne på tanken, men jeg har tenkt å ta an steget litt videre.... Tror ikke de høyttalerene rocker like mye som focal. Hadde Focal i den forrige E46 328'en min uten HK, og vil gjerne ha ett 3-veis sett som passer bilen min som det var i den forrige bilen. De her var rå! (Focalene altså)... men tar andre tips også... Glad for alle henvendelser jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3-veis dls komp sett i min bil. Det er da en coupé, men det er trolig lettere å få plass til mellomtonen i en sedan. Jeg har brukt 5,25" basser og festet de ved hjelp av selvlagede mdf-adaptere. Men så lenge motstanden i høyttalerne er riktig kan du jo f.eks. bruke focal slim basser og mellomtone/diskant fra et 3-veis kompsett.. Jeg skal prøve å sette inn 6,5" slim-basser i min for å sjekke forskjellen.. 2,5" skal være mulig å få plass til, men det kan hende du må lage adapter for å få festet elementene på en ordentlig måte.

Blir i hvert fall mye bedre lyd enn originalt

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...