Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Driver å monterer på oljereturen fra turboen nå, og returen min sitter i blokka mot torpedo veggen. Dvs at returslangen går rett ned fra turbo og langs vangen og så inn til returen i blokka. Er ikke noe veldig med fall på slangen på veien dit. Går det greit å ha det slik?

Og et annet spm, har tulla grenrøret inn i varmebeskyttelsesbånd, og når jeg monterer teflonslangen på turboen så blir den liggende såvidt inntil grenrører/varmebåndet.. Hvor varmt blir det når man har varmebånd?

Slangen skal holde til 280 grader. Kommer den til å smelte eller går dette?

På forhånd takk.

Mvh Espen

Skrevet
Hei. Driver å monterer på oljereturen fra turboen nå, og returen min sitter i blokka mot torpedo veggen. Dvs at returslangen går rett ned fra turbo og langs vangen og så inn til returen i blokka. Er ikke noe veldig med fall på slangen på veien dit. Går det greit å ha det slik?

Og et annet spm, har tulla grenrøret inn i varmebeskyttelsesbånd, og når jeg monterer teflonslangen på turboen så blir den liggende såvidt inntil grenrører/varmebåndet.. Hvor varmt blir det når man har varmebånd?

Slangen skal holde til 280 grader. Kommer den til å smelte eller går dette?

På forhånd takk.

Mvh Espen

er vanskelig å svare på slikt uten bilder., men det hørtes ikke helt gunstig ut med en slik retur? hvor stor er slangen innv? hvordan er turboen montert?

du vil jo ha så kald luft inn i motoren som mulig, å da ha "kontakt" mellom eksos og luft er jo ikke helt ønskelig :)

Skrevet
Hei. Driver å monterer på oljereturen fra turboen nå, og returen min sitter i blokka mot torpedo veggen. Dvs at returslangen går rett ned fra turbo og langs vangen og så inn til returen i blokka. Er ikke noe veldig med fall på slangen på veien dit. Går det greit å ha det slik?

Og et annet spm, har tulla grenrøret inn i varmebeskyttelsesbånd, og når jeg monterer teflonslangen på turboen så blir den liggende såvidt inntil grenrører/varmebåndet.. Hvor varmt blir det når man har varmebånd?

Slangen skal holde til 280 grader. Kommer den til å smelte eller går dette?

På forhånd takk.

Mvh Espen

er vanskelig å svare på slikt uten bilder., men det hørtes ikke helt gunstig ut med en slik retur? hvor stor er slangen innv? hvordan er turboen montert?

du vil jo ha så kald luft inn i motoren som mulig, å da ha "kontakt" mellom eksos og luft er jo ikke helt ønskelig :)

Slangen har vel en diameter på størrelse med et krone stykke. Kanskje litt større også.. Hva mener du med kontakt mellonm luft og eksos? :oops: Kan se om jeg får tatt bilder i morra. Men må i verste fall lage retur et anna sted da eller? Går ikke å tre slangen inn gjennom grenrøret iallefall..

SKal titte litt i morra hvor mye helling det er.

Skrevet
Tror han missforstod deg når du skrev teflonslange, han trodde sikkert det var luftslangen til turboen du mente. Om jeg ikke missforstod også da :P

sånn og forstå :) Hadde rett du.. HAr teflon slange på returen min :)

Noen som vet hvor varmt det blir på grenrøret når jeg har sånn bandasje på? Mulig jeg bare sveiser på et stykke med rør og så tar på en slange lenger ned :)

Skrevet

Holder med og bare løsne motorfestene ;)

Og jeg ville sveiset på et rør på returen og satt på slangen lenger ned, bare en liten gleppe imellom grenrør og retur hjelper jo masse på varmen, enn at den ligger innpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...