Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Hei. Driver å monterer på oljereturen fra turboen nå, og returen min sitter i blokka mot torpedo veggen. Dvs at returslangen går rett ned fra turbo og langs vangen og så inn til returen i blokka. Er ikke noe veldig med fall på slangen på veien dit. Går det greit å ha det slik? Og et annet spm, har tulla grenrøret inn i varmebeskyttelsesbånd, og når jeg monterer teflonslangen på turboen så blir den liggende såvidt inntil grenrører/varmebåndet.. Hvor varmt blir det når man har varmebånd? Slangen skal holde til 280 grader. Kommer den til å smelte eller går dette? På forhånd takk. Mvh Espen
e30 tic Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Hei. Driver å monterer på oljereturen fra turboen nå, og returen min sitter i blokka mot torpedo veggen. Dvs at returslangen går rett ned fra turbo og langs vangen og så inn til returen i blokka. Er ikke noe veldig med fall på slangen på veien dit. Går det greit å ha det slik?Og et annet spm, har tulla grenrøret inn i varmebeskyttelsesbånd, og når jeg monterer teflonslangen på turboen så blir den liggende såvidt inntil grenrører/varmebåndet.. Hvor varmt blir det når man har varmebånd? Slangen skal holde til 280 grader. Kommer den til å smelte eller går dette? På forhånd takk. Mvh Espen er vanskelig å svare på slikt uten bilder., men det hørtes ikke helt gunstig ut med en slik retur? hvor stor er slangen innv? hvordan er turboen montert? du vil jo ha så kald luft inn i motoren som mulig, å da ha "kontakt" mellom eksos og luft er jo ikke helt ønskelig
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Hei. Driver å monterer på oljereturen fra turboen nå, og returen min sitter i blokka mot torpedo veggen. Dvs at returslangen går rett ned fra turbo og langs vangen og så inn til returen i blokka. Er ikke noe veldig med fall på slangen på veien dit. Går det greit å ha det slik?Og et annet spm, har tulla grenrøret inn i varmebeskyttelsesbånd, og når jeg monterer teflonslangen på turboen så blir den liggende såvidt inntil grenrører/varmebåndet.. Hvor varmt blir det når man har varmebånd? Slangen skal holde til 280 grader. Kommer den til å smelte eller går dette? På forhånd takk. Mvh Espen er vanskelig å svare på slikt uten bilder., men det hørtes ikke helt gunstig ut med en slik retur? hvor stor er slangen innv? hvordan er turboen montert? du vil jo ha så kald luft inn i motoren som mulig, å da ha "kontakt" mellom eksos og luft er jo ikke helt ønskelig Slangen har vel en diameter på størrelse med et krone stykke. Kanskje litt større også.. Hva mener du med kontakt mellonm luft og eksos? Kan se om jeg får tatt bilder i morra. Men må i verste fall lage retur et anna sted da eller? Går ikke å tre slangen inn gjennom grenrøret iallefall.. SKal titte litt i morra hvor mye helling det er.
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Retur bør ha ca 45 grader rett ned Tror nok ikke det er så mye som 45 Grader nedover Hmm
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 ¨Men hva vil skje hvis jeg ikke har så mye fall på returen min?
Mr.Silver Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Tror han missforstod deg når du skrev teflonslange, han trodde sikkert det var luftslangen til turboen du mente. Om jeg ikke missforstod også da
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Tror han missforstod deg når du skrev teflonslange, han trodde sikkert det var luftslangen til turboen du mente. Om jeg ikke missforstod også da sånn og forstå Hadde rett du.. HAr teflon slange på returen min Noen som vet hvor varmt det blir på grenrøret når jeg har sånn bandasje på? Mulig jeg bare sveiser på et stykke med rør og så tar på en slange lenger ned
Kimmit Racing Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Retur bør ha ca 45 grader rett ned Tror nok ikke det er så mye som 45 Grader nedover Hmm du bør ha fall ned til bunnpanna..ellers vil oljen stange imot og presse seg ut tettningene i turboen.
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Okei.. Da får jeg gjøre det Må motoren heises for å få av bunnpanne? eller kan den lirkes av uten?
SteffenM2 Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Du får ikke av bunnpanna på e30 uten og løfte motoren nei..
Lex-Talionis Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 Okei. Holder å bare løsne festene? trenger ikke løsne girkasse feste og sånn?
E30 Andreas Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Holder med og bare løsne motorfestene Og jeg ville sveiset på et rør på returen og satt på slangen lenger ned, bare en liten gleppe imellom grenrør og retur hjelper jo masse på varmen, enn at den ligger innpå.
Lex-Talionis Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Okei Da gjør jeg det.. Takk for hjelpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå