Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem på min 320 E36, M50B20.

litt vanskelig å forklare, men clutchen "glipper" litt når den er nesten frakoblet, altså når jeg slurer. Blir noe rykking/risting før den er helt ute.

Dette er skjer når bilen er kald. Etter litt kjøring så er problemet mer eller mindre borte.

Noen tips?

Skrevet

Prøv og luft den. Regner med at det er likt på M50 motorene som M20, det sitter jo en slavesylinder, den har en luftenippel, prøv og luft den. Det har iallefall jeg fått høre, om det er noen problemer med clutchen..

Skrevet

dette skjedde på min 320 e36 også, og der var det simring i bakkant av motoren som var problemet, sånn att clutchen hadde fått litt olje på seg.. oppførte seg akuratt som du sier, risting/rykking ved igangsetting, kunne også komme og gå litt, noen ganger var mye bedre enn andre..

Skrevet
dette skjedde på min 320 e36 også, og der var det simring i bakkant av motoren som var problemet, sånn att clutchen hadde fått litt olje på seg.. oppførte seg akuratt som du sier, risting/rykking ved igangsetting, kunne også komme og gå litt, noen ganger var mye bedre enn andre..

jeg hadde samme problemet på en mercedes jeg hadde, slura litt på clutchen så var problemet borte en god stund

Skrevet

Varmeflekker/sprekker på svinghjulet vil som oftest kun merkes under igangsetting. Vil tro en dreiing av svinghjulsflaten og et nytt clutchsett ordner problemet ditt.

Sjekk svinghjulet nøye. Er det sprekkfritt er det som oftest godt nok å pusse godt på det med en drill med fiberskive f. eks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...