maurtin Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Har et lite problem på min 320 E36, M50B20. litt vanskelig å forklare, men clutchen "glipper" litt når den er nesten frakoblet, altså når jeg slurer. Blir noe rykking/risting før den er helt ute. Dette er skjer når bilen er kald. Etter litt kjøring så er problemet mer eller mindre borte. Noen tips?
OKSE Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Har du nett skifta clutch? eller kom problemet brått?
maurtin Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 nei det har egentli vært slik siden jeg kjøpte bilen i januar, men har blitt værre nå egentlig
SteffenM2 Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Prøv og luft den. Regner med at det er likt på M50 motorene som M20, det sitter jo en slavesylinder, den har en luftenippel, prøv og luft den. Det har iallefall jeg fått høre, om det er noen problemer med clutchen..
maurtin Skrevet November 1, 2008 Forfatter Skrevet November 1, 2008 takk for tips, får se hva jeg får gjort når jeg kommer hjem neste helg. Når bilen er varm så er clutchen helt fin
Bmwfanatic Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 dette skjedde på min 320 e36 også, og der var det simring i bakkant av motoren som var problemet, sånn att clutchen hadde fått litt olje på seg.. oppførte seg akuratt som du sier, risting/rykking ved igangsetting, kunne også komme og gå litt, noen ganger var mye bedre enn andre..
bingo Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 dette skjedde på min 320 e36 også, og der var det simring i bakkant av motoren som var problemet, sånn att clutchen hadde fått litt olje på seg.. oppførte seg akuratt som du sier, risting/rykking ved igangsetting, kunne også komme og gå litt, noen ganger var mye bedre enn andre.. jeg hadde samme problemet på en mercedes jeg hadde, slura litt på clutchen så var problemet borte en god stund
maurtin Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Takker for tips, skal undersøke litt i helga:) Vanskli å få fikset?
Dirty Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 må ut med girkassa(drittjobb) ellers lett å bytte
Fliid Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 hm, varmeflekker på svinghjul kan vel gi en risting og, men dette vil og merkes under kjøring, høyst sannsynlig.
maurtin Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 æsj.. Nei ingen risting under kjøring, kun ved takeoff, og ikke alltid da engang.
Bimmerlars Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Varmeflekker/sprekker på svinghjulet vil som oftest kun merkes under igangsetting. Vil tro en dreiing av svinghjulsflaten og et nytt clutchsett ordner problemet ditt. Sjekk svinghjulet nøye. Er det sprekkfritt er det som oftest godt nok å pusse godt på det med en drill med fiberskive f. eks
maurtin Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 men da er det vel litt merkelig at problemet ikke alltid er der...? eller?
E28 TURBO Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Ta av kassa og sjekk alle gode tips du har fått. Er en av dem garantert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå