Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,, mulig det er tatt opp før, men prøver ihvertfall!

kjøpte en 525tds, med defekt motor, fikk tak i en motor fra omega, skal være samme motor, men må bytte bunnpanne og motor fester, fikk jeg beskjed om, men det må være noe mere! den vil jo ikke gå! snakket med en om at pumpa må stilles om 180 grader. men hvordan er det evnt å montere bmw pumpa? evnt tips/hjelp ønskes ummidelbart:)

Skrevet

Hvis du skal få hjel, må du nok vær noe mer spesifikk hva det betyr at den "ikke vil gå".

1) Drar startmotoren rundt

2) Vet du om det kommer diesel

3) Sjekka at glødesystemet funger.

Skrevet

ser den! den må files endel før den starter til, og oppnår et turtall på 800-900, for så å stoppe! den gikk vell sammenhengende i 15min rett etter oppstart, men på varierende tutall. får heller ingen respons på gasspådrag. har byttet over elektronikken fra bmw pumpa og montert i opelpumpa. skal prøve å sette sammen bmw pumpa for å montere den komplett idag, fått et tips om at opelpumpa er 180grader iforhold til bmw pumpa. vet ikke om dette er sant! så setter pris på om noen har tips:)

-motor får diesel

-glødinga virker

Skrevet

Har ikke peiling her :!:

Men effekten på omega motoren og bmw motoren er ikke lik. Dette må da vel bety at motorstyringen også er forskjellig. Har du tatt med alt over fra omegaen eller var det bare plug and play på ledningene i tds'n.

Skrevet

hepp!

bruker ledningsnett fra bmw`n ja, byttet over giver osv, og byttet diesel pumpa idag, men vil fortsatt ikke.

oppsett pr,d,d strippa motor fra omegan(bmw 2,5td) og resten fra bmw`n! det virker som om diesel pumpa ikke bygger opp trykk til dysene! pumpa får diesel. må det nå innmari te med filling på disse motorene etter sånne reparasjoner? må de luftes på dysene, eller lufter systemet seg selv på disse?

må vell få justert pumpa 100% å, me ska no vell fyr om det e nånn grader feil.

ingen som har gjort denne operasjonen før da?

ps: ja det er vell forskjell på bmw og opel ang ytelse, 143 i bmw og 133 i opel, om denne forskjellen skyldes styre enheten eller toppen , er uvisst. ledningsnettet er så å si bolt on, men må bytte over givere da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...