Gå til innhold

Søknad til BT ang ombygging av m20b20 til b25.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er noen her som har sendt en søknad til BT og fått bilen godkjent med 2,5 l er jeg interessert i å se en slik søknad.

Hadde vært fint om noen kunne sende meg en slik på PM.

Bilen det gjelder er en e 30.

Skrevet

Du skriver bare et kort brev (ikke mer enn en side) om hva du har tenkt å gjøre for å få bilen din til å være en 2.5-liter verdig. Dvs. at du bør legge frem at du har tenkt å presentere en liste over forskjellige kritiske delenummer på 320i og 325i, og bytte disse delene. Vi snakker da bremsesystem og motor og drivverk. Finn også dokumentasjon (utskrifter fra ETK) på at karosserinummeret er det samme. Hvis du har funnet et verksted som er villige til å ta på seg å gå over bilen og skrive en liten bekreftelse på at alle disse delene er byttet, så skriv det også, og navngi verkstedet. Gjerne med en referanseperson.

Men jeg klarer jo ikke la være å kommentere dette... Jeg tror en sånn ombygging koster mer enn det smaker. Du får på en måte så lite igjen for all jobben og kostnadene du må legge i det. En annen sak er jo at det er relativt få som ser forskjell på en B20 og en B25.

Skrevet

det er ikke bare å skrive ett kort brev. var selv i kontakt med BT i Bergen ang ombygging av min 320 til 325 (e30).

han krevde papirer fra BMW norge eller din lokale BMW deleforhandler, med spesifikke papirer på likheter og forskjeller. han godtok ikke utskrift fra ETK, da det kunne være feil i systemet der. og Jaeger i bergen ville og kunne ikke hjelpe meg ihvertfall, selv ikke når man kjenner dem som jobber der..

er sant som han sier, ikke lett å se forskjell på en b20 og en b25. man bør ha vært borti disse motorene for å vite forskjellen.. min ble eu ok med b25, grenrør og fullt effektannlegg... bare å slipe vekk motorkoden som står på blokk og topp... på en b25 topp, er det merket med 2.5 over den midterste eksoskanalen. og så står det ett nr der som fordeleren skal stå...

Skrevet
det er ikke bare å skrive ett kort brev. var selv i kontakt med BT i Bergen ang ombygging av min 320 til 325 (e30).

han krevde papirer fra BMW norge eller din lokale BMW deleforhandler, med spesifikke papirer på likheter og forskjeller. han godtok ikke utskrift fra ETK, da det kunne være feil i systemet der. og Jaeger i bergen ville og kunne ikke hjelpe meg ihvertfall, selv ikke når man kjenner dem som jobber der..

1. Man kan treffe en som har en dårlig dag

eller

2. Det har med måten man legger ting frem på. Jeg hadde iallfall ingen problemer etter at jeg sendte inn et brev på en A4-side. De ringte meg og ga klarsignal til å sette i gang, og sendte meg det skriftlig i tillegg. Dette gjaldt E34 520i til 535i.

Det viktigste slik jeg ser det er å være ydmyk, ikke FORTELL de hvor skapet skal stå, foreslå en måte å gjøre det på, og gjør det klart at du er åpen for innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...