icc Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Bestilte stempelringer hos bmwspesialisten.no / Schmiedmann Odenes A/S / MotorTechnik as eller hva sørn det nå er de egentlig heter. Bestilte "Stempelringer standard str." og de jeg har fått er 83,980MM noe jeg er meget skeptisk til at jeg får til å passe på min m20b20. Hvilke ringer er det egentlig jeg skal ha? Tror dere jeg får bytta ringene eller var det gode 2000 rett i dass? Surt å måtte vente 2 nye uker på ringer...
Sir Hofstad Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Passer de om du ikke har borret eller honet, evt har slitasje i sylindervegger.
icc Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Ja kan tenkes det, men hvorfor ville de sendt meg dem når jeg skrev at det var til 320i? Ser på realoem at dem skal være 79,980MM. Men trenger jeg f.eks. + 0,08MM hvis jeg har litt slitasje? Det går vel ikke å kutte av de ringene som jeg har fått for å få dem til å passe?
Sir Hofstad Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Så feil da jeg trodde du skulle ha til B25, beklager det. Ellers stemmer det jeg nevnte. Ok kappe vil neppe fungere.
icc Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Original størrelse er jo 79,980MM men bør jeg ikke gå opp til 80,060MM (+0,08) når der har vært litt slitasje på motoren? Kan vel kanskje sjekke ved å måle hvor stort gapet mellom endene på en av de gamle ringene er? Dvs. motorn har vel snart gått 400 000km.
BoSJo Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Hvis du skal bestille noe over original størrelse, da må du få blokken målt hos noen som kan det. Ikke kapp i ringene. Du vil kunne kappe dem til, men du vil få en oval spenning i ringene. De kan da enten sprekke eller du kan få ujevn slitasje i sylinder og tviler på at du har flaks å kappe presist 6 gange på rad
Fliid Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Schmiedmann gjør det igjen For en herlig gjeng. Vet ikke hva dim er på en B20 engang.
icc Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Akkurat med da bestiller/bytter jeg bare i 79,980MM ringer i morgen hvis ingen kommer med noen enkel måte jeg kan sjekke om jeg trenger +0,08 på. Eneste faren er vel at jeg risikerer litt mer oljeforbruk.
BoSJo Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Njaaaaa, egentlig om alt skulle være korrekt, så bytter man ikke stempel ringe uten å hone sylinderen. Hvorfor? fordi honingen lager en rug overflate i sylinderen, denne er med til å slipe de nye stempel ringe til riktig form samtidig som stempel ringene polere bort den ruge overflate. Stopper man da nye ringe i en gammel sylinder, ja da får du aldri slipt ringene ordentlig til. Hvis ikke ringene slutter ordentlig tett da kan du få bensin i oljen, miste komp. og effekt og bruke olje. Men nu går jeg i rimelig små sko og ville aldri gjort det uten honing, men det er ikke dermed sagt at det ikke virker for deg!!!
icc Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Har selvfølgelig hona sylindrene... men det som irriterer meg mest er at schmiedmann ikke vil ta tilbake / bytte ringene.
BoSJo Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Ok, da må du bestille ringe som passer til den nye honing. Dem som har honet burde jo levert med oversikt slik at du kan bestille riktig størrelse. Skjønner ikke at dem ikke vil ta dem retur? hvis dem har levert feil skal dem også ordne opp.
icc Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Har honet selv, er ingen som gjør sånt her oppe, selv om jeg gjerne skulle ønsket at det var det. Tar bare å benytter meg av angreretten, har gitt dem beskjed at jeg ønsker det også sender jeg ringene tilbake.
icc Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Hahaha, måtte bare legge ut den her Jeg tror ikke du kan benytte angreretten siden du har bestillt feil deler,men ok, send delene tilbake så får du pengene igjen. -Motortechnik AS Angreretten gjelder vel uansett om du bestiller feil eller ikke?
E90 Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 07 REPAIR KIT PISTON RINGS 79,980MM("0") ? 11251714846. Dette er standard stempelringer, til 320M20. Ang. angreretten din, den tror jeg ikke gjelder når du selv har bestillt feil deler på nettet.. Men det er jo lov å prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå