Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom kommer det en ekstra "brummelyd" i bilen mens jeg kjører.

Gjerne etter et litt heftig pådrag. :D

Noen ganger kan det gå 3 uker mellom hver gang og andre ganger kan dette skje hver dag 2-3 dager på rad.(Ikke pådragene, men brummelyden :lol: )

Egentlig er det litt gromlyd...sånn som når du har et bittelite hull i eksosen, litt sånn dyp brumming.

Starter plutselig og er like plutselig borte. Gjerne etter 5-10 minutter.

Har kommet meg for øret at denne lyden kan være partikkelfilteret som brennes rent??? Men det merkelige er at automatkassen også forandrer karakter mens dette pågår. (girer senere, både opp og ned :o )

Noen som har opplevd det samme og kan fortelle om det skal være sånn eller om det er noe galt?

Skrevet

Hei!

Det kan høres ut for meg at det kan være converter som lager "brumme" lyd. har vært borti noe lignende på en bil, men kom fram når man kom i hastighet og 5.gir ble koplet inn. Sier ikke at det er det som er feil, men er ett forslag!

Jobber på BMW-verksted daglig:p

Skrevet

Det kan også være partikkelfilteret som regenereres, dette skjer som oftes under kjøring, spesielt ved langkjøring! Kjører man kun by-kjøring, så er det ikke garantert at regenereringen blir fullført.

Motor vil endre gangen ved regenerering av partikkelfilteret, er litt usikker på om det vil gi utslag på automatkasse!?

Skrevet

Det er en eller annen renseprosess som pågår ja. Helt ufarlig, og enig i at det er en skikkelig gromlyd som godt kunne vært hele tiden :lol: Har ikke merket det har noe effekt på kjøringen og/eller gir, men hvis bilen drar litt tyngre og bruker effekt på renseprosessen vil den vel nødvendigvis bli litt annerledes å kjøre mens renseprosessen pågår...

Skrevet

Dette skjer med min 2005 525d også, har aldri tatt sjansen på å spørre på forumet, men har gått ut frå at det har med partikkelfilteret å gjere.. Hadde leita opp delenr. og pris på ny bakpotte etter første gongen eg høyrde den lyden, men når eg starta opp bilen neste dag for å køyre til ein plass det gjekk an å få lagt seg under for å få inspisert var lyden borte vekk... Opplever dette spesielt under langkøyring, men også på småkøyring innimellom når det er kaldt ute..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...