Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1992 Bmw 325i. Det sitter en 93`modell motor som har gått ca 130 000.. Lang historie kort.Før: når den var kald så startet den og gikk fint. Men når motoren er varm så gikk den ujevnt på tomgang og litt ujevnt på lavere turtall. Den brukte litt vann. Trodde det var toppen så.. Nå: Planslipte og trykktestet toppen, monterte nytt slipesett og byttet innsugskam da det var en sprekk i denne. Startet opp bilen og det virket greit, men da motoren var varm så begynnte det å ryke hvitt fra potta. Den går fortsatt harkete på tomgang da den er varm? Har hørt meg litt rundt, mekanikerhjelpa mi tror det er lekk i blokka, at vann kommer inn i systemet og derfor ryker det hvitt fortsatt.Kan dette skyldes kondens fra tidligere lekkasje og bilen bør kjøretestes over en lengre tur? eller hva kan det være? Anbefales det å bytte motor?

Takker for svar!

Mvh Truls

Skrevet

kom ikke lenger i går kveld... Og fortsetter i morgen.. har ikke etterstrammet noe.

alle pakninger i toppen er byttet... glad bilen bare trenger å være ferdig til våren. hehe

Skrevet

Kommer ganske mye hvit røyk ut av min, men den bruker ikke vann og er i orden! Samme med min forrige E39.. Så kjør litt og se om vannet forsvinner. Er ikke sikkert det er no galt!

Nå som det er kaldt kommer det også mye mer hvit eksos enn når det er varmt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...