Hobbe Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Har en 1992 Bmw 325i. Det sitter en 93`modell motor som har gått ca 130 000.. Lang historie kort.Før: når den var kald så startet den og gikk fint. Men når motoren er varm så gikk den ujevnt på tomgang og litt ujevnt på lavere turtall. Den brukte litt vann. Trodde det var toppen så.. Nå: Planslipte og trykktestet toppen, monterte nytt slipesett og byttet innsugskam da det var en sprekk i denne. Startet opp bilen og det virket greit, men da motoren var varm så begynnte det å ryke hvitt fra potta. Den går fortsatt harkete på tomgang da den er varm? Har hørt meg litt rundt, mekanikerhjelpa mi tror det er lekk i blokka, at vann kommer inn i systemet og derfor ryker det hvitt fortsatt.Kan dette skyldes kondens fra tidligere lekkasje og bilen bør kjøretestes over en lengre tur? eller hva kan det være? Anbefales det å bytte motor? Takker for svar! Mvh Truls
E30_Dale Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Kan jo henda det e topp pakning elle siden kvite røyk...
Raymond Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 skal ikke toppen etterstrammes etter at man har hatt varmgang i motoren etter topp paknings bytte?
Hobbe Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Har akk byttet toppen.. får nok fortsette med teste ut... virker som det fortsatt kommer vann inn i systemet...
SteffenM2 Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Har du etter strammet toppen? Samt at du kjøpte ny toppakkning og strekkbolter når du byttet topp?
TSL Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 trykk test kjølesystemet også. toppen skal vel ikke etterstammes
Hobbe Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 kom ikke lenger i går kveld... Og fortsetter i morgen.. har ikke etterstrammet noe. alle pakninger i toppen er byttet... glad bilen bare trenger å være ferdig til våren. hehe
aloebiz.net Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Kommer ganske mye hvit røyk ut av min, men den bruker ikke vann og er i orden! Samme med min forrige E39.. Så kjør litt og se om vannet forsvinner. Er ikke sikkert det er no galt! Nå som det er kaldt kommer det også mye mer hvit eksos enn når det er varmt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå