Gå til innhold

Ingebrigtsen`s e34 530 V8 touring,Stjålet!, nå funnet igjen!

Share

Anbefalte innlegg

Tja får vel lage en liten tråd om den "nye" bilen min da :D

Denne gangen ble det en e34 touring med 530ia V8 motor, skikkelig utstyrsbombe, har det meste man kan tenke seg av utstyret som ble levert den modellen på den tiden, og det beste av alt er at alt virker :D

Kjøpte bilen for en svært hyggelig penge av Rullegud som han kaller seg på forumet her. Bilen så jo litt sliten og oppgitt ut når jeg var og så på den så jeg var litt usikker på om jeg egentlig ville ha den, men fant ut at så lenge motor og gir var bra så tok jeg sjangsen :) Den var svært skitten i motorrommet og endel rust på bakluke og litt nederst på dørene som også er vanlig på e34. Frontfanger hadde også fått seg en smell så den så ikke så hel og fin ut..

Da den ikke har vært framstillt for eu-kontroll da den hadde tiden sin(avskiltningsbegjæring) så ble det og kjøre bilen rett på verkstedet og opp på løftebukken. Etter å ha gått over bilen skikkelig så var jeg veldig positivt overrasket.. Det var ikke noe rust i understellet, motoren var tett og fin, tight og fin i foringer o.l.

Det jeg fant ut at måtte utbedres var:

Lekkasje støtdemper bak(nivåregulering). Da var jeg så heldig å ha liggende nesten helt nye dempere og fjærer til e34 så da ble det til at jeg plugget nivåreguleringa og monterte dem.

Bremseskiver og klosser rundt hele. Skal bestille borra og slissa skiver..

Liten eksoslekkasje. Skal prøve å sveise igjen, hvis ikke blir det å få tak i noe brukt foreløpig.

Ødelagt frontfanger. Har kjøpt brukt av AlXz på forumet her. ferdig lakkert og montert nå.

Rusten bakluke. Kjøpt også en brukt av AlXz. Har pusset den ned men har ikke rukket å lakkere og montere den enda.

Rust nederst på dører. Har hatt av dørene, sandblåst rust og lakkert under list.

Missfarget sidespeil. Skal bestille nytt

Problemet når jeg lakkerer nå så blir den nye lakken endel mørkere enn den gammle så da blir det til at jeg lakkerer hele runden under list rundt hele så det blir lik farge der, da syntes det ikke så godt :D

Når jeg er ferdig med det ovennevnte så blir bilen veldig hel og fin så da er liksom planene videre og finne ut hva slags fete sommerhjul jeg skal kjøpe meg til neste sommer og når jeg har fått dem så blir det å finne ut hvor mye senk jeg trenger for den er høy som et uvær foran :)

Legger ut noen bilder jeg har stjålet fra salgsannonsen til Rullegud :D

135r8q7m1yb9bprvxme0.jpg

sk2as7j6jimqm9umc7gk.jpg

ctejx14jci2bbx560s2h.jpg

5rda1w153m7r4bc39zv6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med "ny" BMW, og digg med V8'r også da 8) .
så da blir det til at jeg lakkerer hele runden under list rundt hele så det blir lik farge der

Da bør du prøve å skaffe orginale M5 skjørt først, kanalpartiet blir ti ganger så flott :) .

Takk for det steffan :D Jeg har bl.annet den e34`n du hadde som litt motivasjon når jeg driver å setter den i stand :D

m5 skjørt er helt klart på ønskelista ja og det blir det etterhvert, men jeg lakker kanalene nå i første omgang så ser det mye bedre ut fram til jeg får skjørter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, heftig bil :-)

Skal du beholde automaten eller noen planer for manuell en gang?

Takk for det Glenno :D

Blir nok å beholde automaten, har alltid vært klar på det at noen automatbil skulle jeg aldri ha, men i det siste har jeg kjørt litt forskjellige biler med automat og da fikk jeg mer og mer lyst på det.. Hmm begynner vel å dra på åra nå vel, er vel der det ligger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj du har ventet så lenge ja? Bestillte fra radicast :) Når jeg bestillte stod det leveringstid 2-3 dager, men når jeg så litt senere stod det 8-10 uker el noe sånt så jeg har ikke store forhåpninger med å få dem med det første :)

Bestilte fra et annet sted jeg. Italia mener jeg det var fra. Hadde vistnok bedre passform. Men får nå se om det skjeer noe ellers blir det vel radicast på meg også.

Ta noen bilder av demontering/montering av glassdelen på bakluka da :) . Sett på den diy på autopower at de pumpene i luka/taket der var litt kronglete håndtere. Kjekt med erfaringer, da skulle egentlig fått bytta demperne selv til glass delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj du har ventet så lenge ja? Bestillte fra radicast :) Når jeg bestillte stod det leveringstid 2-3 dager, men når jeg så litt senere stod det 8-10 uker el noe sånt så jeg har ikke store forhåpninger med å få dem med det første :)

Bestilte fra et annet sted jeg. Italia mener jeg det var fra. Hadde vistnok bedre passform. Men får nå se om det skjeer noe ellers blir det vel radicast på meg også.

Ta noen bilder av demontering/montering av glassdelen på bakluka da :) . Sett på den diy på autopower at de pumpene i luka/taket der var litt kronglete håndtere. Kjekt med erfaringer, da skulle egentlig fått bytta demperne selv til glass delen.

Ja det skal jeg huske og gjøre :) Hvis ikke kan du j spørre han jeg kjøpte luka av da, han har jo demontert han og :) Men eg skal ihvertfall ta noen bilder :)

Å bestillte du fra Italia? Hvordan var prisen der i forhold til radicast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen var lik men han hadde såkalt hvit smoke versjon. Ligger en tråd her på bimmers og bmwccn om denne typen. Ellers har jeg e-post adr på hjemmepc om du skulle trenge ;-).

Artig se bilder av framdrifta. Forsatt med det :-).

Edit: Så deilig ut med garasje plass gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å faen har han smoked også? Det tror jeg hadde vært fint på min :) Så han har ingen nettside altså? Må prøve å lete fram de trådene du nevner :)

Ja skal prøve å huske og ta bilder:)

Ja er veldig digg med stor verkstedplass :) Jeg leier det med et par andre kompiser og vi har jo den kongeplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...