Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er ett par utsnitt fra dele oversikten, vet ikke om du har m-tech framfanger eller vanlig framfanger så legger ved begge :)

Vanlig fanger:

Føleren sitter i kjølekanalen nr 10 på bilde på høyre side når du står forran bilen å ser mot den, hvis du tar av plast platen nr.9 på bildet kommer du til føleren lett fra undersiden.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /13810.gif

M-tech fanger:

samme som vanlig fanger men med andre nr., kjølekanal er nr.20 og plast platen er nr.27.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /13851.gif

håper dette hjalp :)

Skrevet

nja litt forskjellig her, 520'en min hadde grå kontakt mens 325'en hadde topolet gul og svart plugg, henger ned sammen med tåkelyset hvis du har det :)

Skrevet

da har man lært seg et nytt ord :D lokari.. uhm.. vell nesten lært :)

heter det faktisk det? wtf? hvem fant på det glupe navnet :D

Skrevet

På min E39 ramler utetemperaturen til -40 om jeg kjører i store vanndammer. Èn gang gjorde den det da jeg kjørte i en stor dump også. Er dette rett og slett dårlig kontakt et sted?

Hvor er sensoren på en E30 530d?

Skrevet
  DieselVegard skrev:
På min E39 ramler utetemperaturen til -40 om jeg kjører i store vanndammer. Èn gang gjorde den det da jeg kjørte i en stor dump også. Er dette rett og slett dårlig kontakt et sted?

Hvor er sensoren på en E30 530d?

På e39 liggernen forran høyre forrhjul, på undersiden av støtfangern, ialledall om du har orginalfront. Legg deg under bilen, 20-25cm forran hjulet, ser du den.

• 2 weeks later...
Skrevet

Var ute og ratta E39-en på snøføre. Traff selvfølgelig ein isklump på høgresida framme, så litt av plata under frontfangaren knakk, og temperatursensoren slang laust. Har leita litt på GS Bildeler sine teikningar, men har ikkje funne riktig teikning endo. Nokon som veit kor teikninga av desse delane ligg?

Skrevet

Her har du delenr. til e39 standard med fanger. De tre øvre poster er føler og rep. sett. så følger plastdel venstre og høyre. Priser fra koed.no det er mye billigere enn GS. :lol:

61−13−8−365−340 Fatning 1 NOK 19,00 NOK 19,00

65−81−6−905−133 Tempføler (26015) 1 NOK 251,00 NOK 251,00

61−13−0−005−199 Stik 2 NOK 11,00 NOK 22,00

51−71−8−199−753 Abdeckung motorraum unten links 1 NOK 77,00 NOK 77,00

51−71−8−199−754 Abdeckung motorraum unten rechts 1 NOK 77,00 NOK 77,00

pdkchbul Carryon Homeshopping Bulksplit 1 NOK 155,00 NOK 155,00

• 3 years later...
Skrevet

På min E36 sitter den i kjølekanalen bak tåkelyset (foran) på førersida. Tempen var +50, helt til jeg koblet i fra. Da ble det 37 grader. Ny tempføler er på vei. Bytta også på en E39. Der viste det 40 grader når ingenting var koblet til. Etter å ha montert en ny, så tok det noen timer før den viste riktig temp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...