jensemann23 Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Øveste streken er max, den er grei. Så er det et nedfelt område og en strek til nederst på det. Så - under der igjen-før selve spissen på stikka- er det enda et "felt". Hva er minimum? Når slutter egentlig oljepumpa å suge olje? Grunnen til at jeg spør er at den står på den jeg trodde var minimun" nå, og jeg har ikke olje,så må kjøre 3 mil i mårra for å skaffe...
D.Toft Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 minumum er 1 liter olje fra maks... så om den viser minumum, så kan du kjlre 3 mil å kjøpe olje. om den ikke bruker mye olje da
Gunnar Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Minimum er nok den øverste av det du snakker om. Olje suger den nesten til bunnpanna er tom (under peilepinnen som regel), men det betyr ikke at det er nok til å holde motoren godt smørt. Når det lille som er i bunnpanna er rundt på motoren kan det jo bli lite igjen i bunnpanna - eller f.eks. i en sving kan det legge seg i siden slik at den ikke får sugd olje. Men du får følge med på oljelampa.. den skal blinke/lyse om du ikke har trykk. Så lenge du har olje på pinnen, så tror jeg nok det går greit med en rolig tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå