øystein andre Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 har kjøpt meg ett mig aparat, men lurer litt på hvordan gasstråd er å sveise med i forhold til å sveise på den ``vanlige`` måten ??
Ballder Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Jeg sier nå bare gass og tråd. Blir bare drit med med slik trylle tråd. Har du kjøpt deg et apparat med mange innstillinger på strøm da? Litt viktig for og få til bra sveising det også.
øystein andre Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 Var det jeg tenkte meg, har kjøpt krane for gass så skal prøve det ut litt i morra er det noen standarer på inn gangen på kranen forresten? tenkte på kan jeg bruke hvilken som helst størrelse på gassflaskene? Er ikke så mye innstillinger for spenning nei, er egentli ikke noe kløpper på dette her, er ganske ny på området
Lex-Talionis Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Ja, hold deg unna fluss fylt tråd.. Verste drittet som finns.
jensemann23 Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Jeg synes flussflyt tråd fungerer utmerket. Har sveiset masse med det, både eksosanlegg og andre ting. Aldri hatt trøbbel, og blir en fin sveis, hvis du kan sveise riktignok. Og du kan også sveise ute, slipper å tenke på at gassen blåser bort.
øystein andre Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 Div meninger her Men jeg har jo sveisa litt med MIG da, å det fungerer jo knall da Såpass har jeg fått med meg, men hva er det som gjør att flusstråden er så dårli da?
matsrh Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Hvor og hvilket MIG apparat har du kjøpt deg? Pris? Skal kjøpe et selv
øystein andre Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 Kjøpte brukt jeg Men tror ikke akuratt det er brukt mye, ser ikke sånn ut Så jeg la ut en tusenlapp til sammen jeg En kompis som bare tilfeldigvis kom til å snuble over ett, så tanken slo meg att jeg fikk bruk for det en gang Husker ikke merket i farten
Lex-Talionis Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Jeg synes flussflyt tråd fungerer utmerket. Har sveiset masse med det, både eksosanlegg og andre ting. Aldri hatt trøbbel, og blir en fin sveis, hvis du kan sveise riktignok. Og du kan også sveise ute, slipper å tenke på at gassen blåser bort. Utmerket er vel å ta i? Får ikke i nærheten så pen sveis som du får med vanlig gass. Blir masse slagg, porer og dritt. Det er ikke til å unngå. Og spruter noe jævlig av den tråden.. Problemet er vel at det ikke er nok gass i tråden til å få en pen og tilfredsstillende sveis. Jeg prøvde meg senest i går med slik tråd da jeg skulle sveise sammen støttestag til turboen, Gjorde rein alle flater og lagde fuge. Sveisa på sterk varme.. og gjett hva? Den knakk faen meg når jeg prøvde å bøye litt på den Dro så til en kamerat i dag for å låne apparatet hans MED gass.. Nå er stanga så sterk som juling. Har ikke sjans til å knekke opp igjen sveisen. SÅ ut ifra mine erfaring og bekjentes så er den tråden bare dritt.
E28 TURBO Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Min erfaring er og bruk gass. Dessuten sånn tråd som ikke du trenger gass på, inneholder et pulver som smelter og blir gass. Denne gassen ligger rundt sveisebadet og skal hindre at oksygen skal komme inn. Dette for å unngå en forbrenning. Så uansett er det ikke lett å få en bra sveis i vind. Men den er sikkert ikke så følsom som gass. Men jeg ville brukt gass uansett. Lykke til.
jensemann23 Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 de fleste rør-apparatene har en slangetilkobling, så man kan koble på gass hvis man ønsker. hvertfall de som er "hakket dyrere" enn billigst.
øystein andre Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 de fleste rør-apparatene har en slangetilkobling, så man kan koble på gass hvis man ønsker. hvertfall de som er "hakket dyrere" enn billigst. Da er det nok det jeg har kjøpt Men, nå har jeg kjøpt en slik krane, er det da standargjenger i den enden en setter inn flaska? (slik att en setter på hvilken som helst flaske?)
Ballder Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 de fleste rør-apparatene har en slangetilkobling, så man kan koble på gass hvis man ønsker. hvertfall de som er "hakket dyrere" enn billigst. Da er det nok det jeg har kjøpt Men, nå har jeg kjøpt en slik krane, er det da standargjenger i den enden en setter inn flaska? (slik att en setter på hvilken som helst flaske?) Skal være det, dersom du har manometeret (krane som du kaller det) til f.eks. mison flasker. Har du derimot ett manometer tiltenkt acetylen, så blir det feil.
øystein andre Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 Skal være det, dersom du har manometeret (krane som du kaller det) til f.eks. mison flasker. Har du derimot ett manometer tiltenkt acetylen, så blir det feil. Manometer dere kaller det altså, kjøpte ett uten måler jeg da, men var å fikk koblet det sammen nå da har selvfølgelig kjøptfeil dysespiss til pistolen da, så må vente til i morra me å teste det Er litt spent på hvor flink jeg er nå da
Sjøbuse Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 når dere snakker om tråd med flusmiddel. mener dere det som kalles rørtråd. det blir mye varmere enn vanlig mig/mag. og sveisen får slagg akkuratt som du skulle ha sveiset med pinner. jeg sveiser masse på jobb. men bruker stort sett kunn tig. skal jeg ha meg sveiseaperat ville jeg gått for tig. mye mer renslig. slipper sprut. og det blir stor sett penest. men det koster også vesentlig mer for et brukende apperat da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå