Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om et års tid hadde jeg tenkt og kjøpe meg bmw m5! men om jeg skal ha den på meg selv osv, ble det veldig dyrt! iværtfall! jeg har når bestemt meg for og kjøpe en 525 snart. jeg har svært lyst til og bygge om til turbo!

tenkte og lande mellom en 300-400 hk.

jeg har aldri vært borti bmw turbo, så jeg trenger litt veiledning! vill også at dette skal være skikkelig holdbart!

for og få en skikkelig rå bil vil jeg vite hva som trengs og gjør med:

-Understell

-Motor

-Hvilken girboks jeg skal bruke

-Porting og planing av topp ?

-Hvilke dyser ?

-Turbo?

- Intercooler?

- bensinpumpe... OSVOSV

blir for mye og skrive! men håper virkelig noen kan gi meg litt veiledning til og få en rå 525! som virkelig er holdbart :) er foresten en 525 e34 jeg tenkte og bygge ut av! modell vet jeg ikke enda! men m50 iværtfall!

Skrevet

Ja vet at det er prosjekter. men er ikke alltid alt er listet opp :| er det jeg er på utkikk etter. så om noen har tid og vil gjøre dette for meg, så takker jeg 1000 ganger :) evt linker til int sider osv! og gjerne hvilke priser dette kommer på..

Skrevet

På 3-400hk så burde du vel ha nye råder og stempel. Da har du vel fort oppe i 20000kr bare der. Så feks et turbokit fra a-dekk til 12500kr, mls toppakning 3000kr, eksos kommer kanskje på 3-5000kr, skikkeligt senkesett: 8-10000kr,

Da er du ennå et godt stykke fra mål, men allerede oppe i 50 lapper..

Så det blir strengt tatt billigere å ta inn en m5 og kaste alt over fra den ;) .

Skrevet

Orginal bunndel tåler 3-400hk den. Folk har jo kjørt rundt med 5-600hk med orginal innmat.

Ting reflekteres i hvordan kjøremetoden er.

Er du typen som liker å herje og leke mye med bilen, så må du bytte drivverk. Hvertfall girkasse + diff fra M3

Det du må huske på når det gjelder motor er å senke komp + tenning.

Kan løses med evt 3.5MLS toppakning.

Anbefaler datasprut. Turbochip har ikke imponert meg.

Ellers trenger motoren mer bensin. Større dyser, bensinpumpe, og evt progresiv btr.

Gå inn på www.pure-pf.com Der har du både webshop og forum. De gutta kan turbo.

Skrevet
Orginal bunndel tåler 3-400hk den. Folk har jo kjørt rundt med 5-600hk med orginal innmat.

Ting reflekteres i hvordan kjøremetoden er.

Er du typen som liker å herje og leke mye med bilen, så må du bytte drivverk. Hvertfall girkasse + diff fra M3

Det du må huske på når det gjelder motor er å senke komp + tenning.

Kan løses med evt 3.5MLS toppakning.

Anbefaler datasprut. Turbochip har ikke imponert meg.

Ellers trenger motoren mer bensin. Større dyser, bensinpumpe, og evt progresiv btr.

Gå inn på www.pure-pf.com Der har du både webshop og forum. De gutta kan turbo.

Er einig med han!!

PPF forumet er full spekka med folk som kan det dei drive med :)

Ellers så kan du sende en mail til salg@ksr.as ( Kimmit ). Vi har det meste av det du trenge til en rimeleg pris i tilegg til god kvalitet :)

Skrevet
Ellers så kan du sende en mail til salg@ksr.as ( Kimmit ). Vi har det meste av det du trenge til en rimeleg pris i tilegg til god kvalitet :)

Har du begynt å jobbe på KSR? :)

Eg er begynt hoss KSR jah :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...