naijs Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Hei Har hatt en del problem med elektronikken på min 316 E46; 1. For en stund siden begynte antispinn, abs og håndbrekk symbolet å lyse av og til. Nå er det en stund siden sist det lyste. Irriterende å miste antispinn og abs når du har lyst å ha de på... 2. Nå i forrige uke fikk jeg også et problem til, bakluken vil ikke opne seg når jeg opner bilen. For å åpne bakluken må jeg trykke på den egne knappen som er til bakluka på nøkkelen. Dette er svært tungvindt i og meg at jeg må slukke bilen før jeg får opnet opp bakluken. Når dette problemet dukket opp, fikk jeg også en feilkode(?) inni bilen? De lyser framme i dashbordet som om at det er noe feil med baklysene. Kan det vere noen sammenheng mellom dette? Puh.. 3. Åsså, en liten ting til; av og til i kraftig reinvær, begynner vindusviskerne å fucke seg, det ene hakket som gjør at vindusviskerne skal gå kontinuerlig men i lav fart virker ikke. Irriterende problem, selv om det bare dukker opp av og til. Vart mye dette, er sinnsykt irriterende med elektronikkfeil, jeg synest vertfall at det kan vere vanskelig å finne ut av det... Men er det noen der ute som har noen erfaring med samme problemene? Takker for alle svar!
Richie85 Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Ang abs/antispinn, så er det nok en sensor som er i ferd med å gå. En diagnose vil avsløre hvilken. Selvom sensoren ikke er helt gåen, vil feilen ligge som inaktiv. Ang bakluka, vil jeg tro du har en kortsluttning et sted, kan virke sånn, iogmed at lysene kommer og går.. Ta deg titt rundt i kablene og se etter klare tegn til brudd noe sted.. Det er hvertfall det jeg ville kikket på. Richard
naijs Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 tok feilkode på bilen på fredag; en sensor ved ene bakhjulet var dårlig (har mest sannsynlig noe med abs og antispinn å gjøre) og motoren til sentrallåsen på bakluken var også ødelagt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå