Simpel Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Hei. Noen ganger er min kjære M50B25 motor litt vrien i starten. Bilen starter, harker og går som en sovjetisk skurtresker med sliten knottgenerator (som om den ikke går på alle sylindre), nekter å gå opp i turtall når jeg trykker på gassen for så og stoppe helt. Vrir på starteren igjen, nekter å starte, alt går rundt men det vil ikke tenne. Og så plutselig, starter bilen som vanlig. Dette er noe som har skjedd kanskje 3 ganger de siste månedene. Bilen står 4 uker i slengen da jeg jobber på havet, kan det ha noe å si? Den er ikke sånn ved første start etter stillstand. Langt oftere (hver 3 gang?) starter bilen, men turtallet vipper mellom 600 og 900 o/min. Jager litt sånn forsiktig altså. Og på gode dager maler den fint på 600 og jager ikke i det hele tatt. En av disse h****** periodiske feilene, noen som har en ide? Og om disse to tilstandene kan være beslektet? Perik
tomerikk Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Du bør ta en diagnose. Sannsynlig feil er veivsensor ev. kamsensor, Diagnosen viser hvem det er men kommer ofte opp med feil på lmm i tillegg, som regel er det en fantomfeil som trigges av feil på sensor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå