Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Trodde islandsk valuta var fryst, og at du kun kan benytte euro der.

ikke helt riktig, hvordan kan folka der kjøpe seg mat og få lønn???

det er ikke noe euro der gitt (men man kan benytte euro og andre valutar der)... Og jeg burde vite det :wink:

ja det burde du :D

Hvordan fungerer dette i praksis da? mtp. overføring av penger og slikt. Like enkelt som til tyskland? Kan man ta ut penger der borte f eks, eller overføre trygt og greit?

Skrevet
Kan du oversette litt? Bare hva de vil koste i NOK? :)

2001 modelen koster 2.890.000iskr=152.081,25nok kr...

2003 modelen koster 5.990.000iskr=315.213,39nok men den har ett lån på seg som nesten tilsvarere prisen på bilen...

Di fleste M3 og M5 på island har lån på seg, og di fleste av di har tatt 100% finansering så man må være OBS på det hvis man skal kjøpe en bil fra island...

Mange av di som skal selge bilene sine på island tilbyr att du får penger og tar over lånet som har avdrag på flere tusen i månden og ekstremt høye renter :?

Som for eksempel så har den 2003 blåe M3 lån på seg og avdrag på 3.946,75nok kr regnet på dagens valuta...

Men lånet kan man jo vel cashe inn i sin helhet?

Skrevet

ja man kan jo det, da burde man bare betale lånet opp og ikke mer da får du bilen billigere og tro meg det fins mange som er helt desperate å kvitte seg med bilene og låna sine...

Det er ikke noe problem å overføre penger til island og sånt, bror min driver å betaler gammel gjeld på island så han overfører peng hver mnd, så når penga har kommet fram så har di nesten dobblet... :P

Skrevet
Rart at landet gikk dunken!??!?! HAHAHA

Det er ikke staten sin skyld att detta har skjedd, det er bankene og di finans gurune som har kjøpt og solgt til sine egene firmar og kjørt i dunken...

Det er mye komplisert som har skjedd på island det tar nesten en hel dag å forklare...

Skrevet

blir mange spørsmål dette margeir, men vet du om det er moms er refunderbar på nyere bruktbiler fra island? den islandske momsen er vel på 24% og utgjør da en del.

Skrevet
blir mange spørsmål dette margeir, men vet du om det er moms er refunderbar på nyere bruktbiler fra island? den islandske momsen er vel på 24% og utgjør da en del.

den tror jeg ikke er refundbar, men jeg er ikke sikker kan undersøke litt...

og ja den er på 24% på personbiler men 14% på pick-uper...

///MFosse: den har jeg regna på litt freme på tråden, hvis du går på toll.no

så kan du regne total pris... Du kan også bare ta fly over også båten tilbake med nye bilen, men da må du gjøre som du gjør når du henter en fra tyskland det ligger en tråd om det her på forumet...

Skrevet

Få en update når du har fått importert en e46 m3 eller en artic truck!

Blir vel samme greia som å handle ifra tyskland og sverige dette her?

men pengeuroen i island akkuratt nå ville jeg aldri blanda meg borti!

du får en bil gratis mot at du tar imot lånet på bilen..

er det rart dem har pengeproblemer der oppe!?

Skrevet

slike biler blir jo grisedyre i norge pga veldig høy vekt, mange hk og høy co2 utslipp.

Har tittet på endel forskjellige biler fra island nå, og annonseprisene er omtrent samme som fra tyskland. Mulig de synker ytterlige, eller at man kan gi skambud?

Skrevet
slike biler blir jo grisedyre i norge pga veldig høy vekt, mange hk og høy co2 utslipp.

Har tittet på endel forskjellige biler fra island nå, og annonseprisene er omtrent samme som fra tyskland. Mulig de synker ytterlige, eller at man kan gi skambud?

og i tillegg så er di ikke lovlige i norge, du kan gi bud på en som har ett høyt lån på seg... Ahvilandi betyr lån..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...