Michaeel Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Jeg har et spørsmål som angående diffen min! her om dagen prøvde jeg og leke meg og spole litt med bilen min! jeg trodde ikke det var sperr, men da jeg svingte full sving til venstre og ga full gass la den seg skikkelig ut.. samme når jeg svingte til høyre og, men det var litt mindre. jeg garranterer at det er 2 hjulspor. de var like svarte begge 2. så prøvde jeg og ta med bilen opp på bokken. og når jeg da snurrer på hjulene i luften, går de hver sin vei.. hvorfor i faen spoler den på begge når de har kontakt med bakken ? hvis det ikke er sperre/brems elns skal den jo dra på et hjul ? jeg har snakket med forrige eier, han vet ikke om det er ettermontert brems eller lignende.. noen som kan hjelpe meg her ?
Mechanix Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Ved normal kjøring virker diffen som en vanlig "åpen" diff, den tillater hjulene å rotere med forskjellig hastighet, men under gasspådrag (og kanskje bremsing) låser den, hvis du har en sperrediff da såklart. det tror jeg du finner ut ved å se på typeskiltet på diffen, tror det skal være på venstre side, hvis det står en S foran tallene er det en diff med sperre. Nå er jeg ingen ekspert på bmw differ, dette er ting jeg kun har lest, så fint om noen med god peiling kunne bekrefte dette.
Michaeel Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 hm, skjønner va du mener. takk for svaret. men hva om det ikke står en S der ? og den låser uansett ? da er det jo diffen som er gåen ?
Mechanix Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 har dekkene nøyaktig(!) likt grep vil den jo trekke likt på begge hjul, men det er veldig usannsynlig i et slikt tilfelle, uansett tilfelle egentli. Om diffen var ødelagt og sperrer på grunn av det ville væll ikke hjulene kunne rotere motsatt vei så lett når den var løftet av bakken. Hjulsporene kan jo komme av at dekkene sklir sidelengs, og ikke på grunn av at begge spinner?
Michaeel Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 ja du sier noe der! men det som er tingen er at når den er i luften, er det vanskelig og snurre hjulene rundt. de snurrer liksom ikke av seg selv slik de framme gjør. men det vil vell kanskej være normalt at de bak er vanskeligere og snurre rundt enn de framme? pågrunn av selve diffen ? men det er ikke noe spon eller ulyder i diffen..
Mechanix Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 Du har jo litt mer å flytte på når du rotere bakhjulene i tillegg til litt friksjon i diffen, så bakhjulene skal nokk være litt tyngre å rotere. Sjekke nr. på diffen, kanskje du får en hyggelig overaskelse jeg har også en e34 520, som jeg nettopp har kjøpt, men har vært for lat til å sjekke diffen min enda
Michaeel Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 hehe, skal sjekke dette men mente at 520 og 525 ikke laget biler med brems/sperr. men kan jo være ettermontert brems eller no! iværtfall.. skal sjekke dette
krist_olsen Skrevet November 5, 2008 Skrevet November 5, 2008 spin rundt 180 grader og ikke slepp gassen og hold styringa samme vei som når du begynte, har du sperr så vil den hive seg rundt ijen ganske så kjapt, vist ikke vil den da begynne og kun spinne på det ene hjulet
Michaeel Skrevet November 5, 2008 Forfatter Skrevet November 5, 2008 Takk for tipsene! skal prøve dette og se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå