Gå til innhold

Service e46

tuder
 Share

Anbefalte innlegg

Serviceindikatoren har nå tikket seg ned til null og jeg lurer på et par ting. Gjelder en -02 320d. Det står oilservice, er det kun olje og filter pluss mikrofilter? Inspection er vel ikke med nå for den kommer opp av seg selv når den tid kommer ?

Skal bruke Castrol, men hva er forskjell mellom de ulike typene Edge/SLX, longlife-01 og -04?

Og tilslutt, hvordan får jeg nullstillt indikatoren uten å slette inspection?

Ble mye, men takker for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kass type olje du skal bruke veit jeg ikke, men tilbakestille oljeservicen gjør du slik:

Tilbakestilling av Service intervall.

Resetknappen (for tripteller) sitter til venstre for speedometeret i instrumentpanelet.

Med tenningen AV trykkes denne knappen inn og holdes inntrykket mens du setter tenningsnøkkelen i første hakk (radio hakket).

Knappen holdes inntrykket ennå en stund, ca 5 sekunder, da Service-statusen vises slippes knappen. Enten OILSERVICE eller INSPECTION og igjenværende kjøre strekning vises i km. Etter ytligere et kort trykk på knappen vises tidsintervalls-inspeksjonen som en klokke og igjenværende tid i dager.

[kjørestreknings servicen]

For å komme til tilbakestillings modus, må knappen holdes inne i 5 sekunder. I displayet blinker "rE" i 5 sekunder.

Kjørestreknings servicen kan tilbakestilles ved å slippe knappen og så trykke den inn og slippe den igjen (mens displayet blinker). Hvis du ikke ønsker å stille tilbake, men beholde den gamle kjøre strekningen, så slipp knappen og vent til det slutter å blinke. Etter tilbakestilling vises den nye kjørestreknings servicen i 5 sekunder.

[tidsintervallsinspeksjonen]

Etter kjørestrekning servicen kan tidsintervallsinspeksjonen tilbakestilles.

Statusen for tidsintervallsinspeksjonen vises i displayet. For å tilbakestille denne må knappen holdes inntrykket i 5 sekunder. I displayet blinker "rE" i sekunder. Tilbakestilling skjer ved at du slipper knappen, trykker den inn igjen og slipper. Den nye statusen for tidsintervallsinspeksjonen vises deretter i 5 sekunder, etter det vises "End SIA"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nullstille service indikatoren trenger du en U480 CAN OBDII/EOBDII Code Scanner eller noe i denn duren. litt usikker på hvilke type men jeg hadde e e46 320i 99mod da fynket denne typen. eller stikke innom et verksted. det hender at di kan fikkse dette uten betaling.

når det gjelder oljer hadde jeg sjekket med der du skal kjøpe oljen. pleier å ha kataloger som det står i. etter det jeg kan huske er bmw diesel ganske kresen på olje type og kvalitet men så lenge du holder deg til castrol skulle det gå greit

oil sevice=det var dette så sto i haynes boka for bensin modeller på disel skulle det være det samme.

olje og filter

sjekke bremsenne forran og bak

hånbrekke fynksjon

pollen filter

Håper att dette hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...