jarli Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Gearkassen min gikk i nødprogram pga lekkasje i oljekjøler--> lavt oljenivå på gearkasse--> luft i systemet Sender den fortsatt olje til kjøleren i nødprogram? Jeg kjørte ca3-4 mil med en liten sugelyd fra 2-3 gear og ca 1 mil i nødprogram (når nødprogrammet slo inn, stoppet surklelyden) Håper ikke kassen har tatt skade av det
takaasen Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 på min tideligere e34 525 med ZF HP518 5 girt kasse gikk den i fjærde gir når kasse var i nødpragramet. det er garentert at det blir sendt olje til kjøleren. Prøv og fyll opp kassen og se hva som sjer. bilen må stå plant og svive mens du fyller olje. olje i kassen skal ca holde 30C stopp når det flyter over. Jeg måtte bytte kasse en dyr fornøyelse.
Sir Hofstad Skrevet November 6, 2008 Skrevet November 6, 2008 Går i 3dje i limphome modus. olje skal være kjørt gjennom alle girene og holde kroppstemp (ca 38) før den siver over. lagt ut info på dette før, kan evt ringe eller be om data.
jarli Skrevet November 6, 2008 Forfatter Skrevet November 6, 2008 Takk for svar! Jeg har fått en del erfaring med å fylle olje på automatkasser nå.. Så det bør gå greit.. Jeg må bare få tak i en ny oljekjøler før jeg fyller olje på kassen igjen. Skulle det gå riktig galt med kassen, så har jeg heldigvis en ekstra liggende Men jeg håper å slippe dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå