Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd Green/kn eller noe annet og kan anbefale ett filter til 1.8i motoren? det er bensin motor og ikke innsats filter jeg er ute etter

Noen filter som gir noe grommere lyd en annet?

Skrevet

Hva er vitsen med off-topic?

Jeg husker for 4-5 år siden på Rudskogen, da en Golf ett eller annet med 1,8 liter og 120hk med ett sinnsykt understell kjørte fletta av det meste som var der.

Så ja,1,8 kan være gromt.

Både Kn og Green er jo to kjente merker.

Jeg heller mot Kn,men Green er sikkert ikke noe dårligere.

Løp og kjøp.

Skrevet

ja, er som oftest ikke bilen men sjåføren som vinner :)

ja, beklager for min frekke avsporing :) men, tilbake til topic.. hva du bør skaffe deg ville jeg sett litt over noen tester av filtder og lignende..

her er et par eksempel

http://www.mkiv.com/techarticles/filter ... index.html

trykk på bilde av di forsjellige filterene så ser du no kurver å greier å hvor mye shit de forsjellige slipper igjennom på den hvite matta i støvsuger testen.

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm

der er og en, som var litt for mye tekst til at jeg gadd å lese meg igjennom men, var no linker litt lengre ned til resultater osv.. :)

Skrevet

Hvis du ønsker mest mulig ut av ett luftfilterbytte bør du få deg ett induction kit som er satt opp til å ta inn kaldluft. Ikke optimalt å bruke varm luft fra motorrommet. Dette utgjør en større forskjell enn hvilken type filter du velger.

Hvis det bare er lyden du er ute etter kan du sikkert bare kjøpe deg konfilter på biltema.

Skrevet

Hva med Pipercross da?

Har hørt bra om de, skal visstnok være litt billigere også...

Men for all del, både K&N og Green er bra saker det, så med et konfilter får du nok mer lyd, men ikke mer krutt

Skrevet

prøvde konfiltrene de har på stylingtech på 325'en jeg hadde, ga veldig fin lyd men synes ikke det filtrerte godt nok så byttet tilbake til org.filter samt at det gav litt bedre respons MEN gav heller dårligere drag så.

Dette het SP1 ett eller annet og kostet 1700-1800.

Ville som tidligere nevnt gått for ett cold air intake kit med konfilter og varmeskjold.

Fars jeep cherokee med 4.0l high output bensin har ett sånt sett fra K&N og er fornøyd med det, gav faktisk litt mer enn det orginale på varme sommerdager da det orginale ligger vel nært motor og lufta varmes opp mer. Men det koster noen lapper for sånne kit.

Hvis det bare er for lyden så ville jeg fortsatt ikke kjøpt biltema da jeg er skeptisk til hvor bra de filtrerer lufta, men hadde gått for ett K&N konfilter siden de gir fin lyd og filtrerer bedre da de kan vaskes og oljes så ofte som det trengs.

Bare pass på å vær nøye med oljingen av det da jeg mener det har vært en del tråder her inne om at overflødig filterolje har blitt dradd inn i luft mengde måleren (lmm) og tatt livet av den.

Håper dett var litt til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...