Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har en e 30 med m20 b20 som jeg har kjørt litt på jorde med.. har hatt veldig høyt turtall en stund, men har tusla litt rundt så den har fått kjølt seg ned åsså.. men plutselig kom det en sikkelig stygg lyd i motorrommet, åsså begynte den å gå dårlig.. har tatt av topp dekselet å vippe armene gikk fint når vi kjørte den på starteren. men lurte på om det kunne være vannpumpa som gikk føyken? er lik lyd som om kjølevifta skulle subba borti noe.. noe forslag?

Skrevet

Ta en kompresjonstest. Da får du skjekket ventiler, stempel og toppakning.

Du kan også skjekke om registeret har hoppet over.

Du har vel såpass solid vannpumpe at den bare begynner å lekke og til slutt skjærer seg. Ta av reima og skjekk om den går rundt. Det vil vel uansett ikke plutselig føre til at bilen går dårlig hvis den ikke koker?

Ellers er kansje ikke slik kjøring optimalt, da du får lite kjøling ved høy belastning. Men det er jo opp til deg hvordan du bruker bilen din:=)

Skrevet

hehe ja kjøpte den for 1500 kr jeg, en 89 mod med el takluke å servo. så har tjente allerede noen kroner da jeg fikk den på min gårdsplass hehe. er ment for å ta deler av å bruke opp resten:) men ja kansje reg reima har hoppa over ett hakk, ble vanskelig å starte etterpå åsså så... prøve å latt motoren leve gjennom vinteren å lage esab sperre:) åsså ta john deere'n å frese bane på jorde:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...