Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke dysene som har sitti i en m20b25 motor i en m50b25?

Ene dysa er mi er noe kaputt se.

Orginal m20 dyse: Blå og med nr 0280150715. På kontakt stikket: 086

Orginal m50 dyse: Grønn med nr 0280150415. På kontakt stikket: 060

Kan disse byttes på?

eiee18piubs6od7eus1w.jpg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fek. 350hk*0,55 BSFC/antall sylindrer 6 * 0,90 duty cycle = 35,64Lb/Hr eller 374,30cc/min

Her har du tabell for bosch dyser cc og Ohm.

http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm

http://www.fiveomotorsport.com/

her kan du regne ut forsjelig trykk hvor mye dysene kan gi.

http://www.powerpage.dk/regnemaskiner-f ... askine.htm

har selv valgt 42LB/hr 435cc/min bosch 1280150558 til min M50B25 turbo motor.

sikter runt 350-400hk

begge dysene du har valg flower bare 160 og 155 cc.

318is dyser er på 19lb/hr men du klare ca å dra ut 220-250hk max på 6 stk ve 3 bar

Skrevet
Uten og sjekke tabeller og slikt, så tipper jeg tett på 400-450 dyser.

Wild guess, men vet at du vet egentlig. ;)

He-he 8)

åssen beregner du da?

:lol:

Grovt sett så tipper jeg du havner på rundt 350+- så legger vi på noen dyser som fløder over det.

Safe litt oppover er vel mitt motto.

Skrevet

Har ikke O2-sensor og kat på min, og safe med å pøse på drivstoff er unødvendig?

Lagt ut tråder for å beregne tidligere, og i motsetning til kameraten over her beregner jeg max 80% duty cycle.

tror 350 er vel i overkant?

kanskje 275?

I Hk.

Skrevet

Ikke pøse på med bensin, men safe slik at du ikke overbelaster dysene, å at du ikke trenger å kjøre med et bensintrykk på det hinsides for og få ytelsen du vil ha. Men skal du lade rundt 0.7 i trykk. Så etter litt grov regning blir det ca. 130hk mer. havner da på 320hk Kompressor stjeler en del hk så du vil få rundt 270hk da. Å du trenger dyser til ihvertfall 320hk. Siden man må uansett kjøpe nye dyser kjøper du like greit 370-440cc?

Skrevet
Har ikke O2-sensor og kat på min, og safe med å pøse på drivstoff er unødvendig?

Lagt ut tråder for å beregne tidligere, og i motsetning til kameraten over her beregner jeg max 80% duty cycle.

tror 350 er vel i overkant?

kanskje 275?

I Hk.

Si ikke det.

Bedre med mye, enn for lite.

Men selvsagt en vesentlig forskjell på og runke og rive av seg stellet.

Bilen til a-dekk ble vel kjørt på dyno (m50-20) på over kiloen i lading, og oppnådde i overkant 270hk.

Jeg satt på med han en god tur, og han med meg en god tur etterpå, og han mente min gikk minst like godt (m50-b25 på 05-06 i trykk på orginale dyser og btr med uvist trykk).

Dette var da en e36 kontra e34, så vet ikke om min er noen kilo tyngre også.

Dette er det nærmeste "beviset" jeg har på at min inneholder ca 270-280 hk.

Begynner og bli litt sugen på større dyser, for så og lade litt til, sånn for og se hur det går liksom.

Men anyway...

Ville da tro at du kunne nærme deg 350 med skikkelig styring.

Legge til at den forrige e34'n jeg hadde (kompsenket, o-ringet halteck ek6 eller hva pokker det het) ruslet rundt med 1,2 i trykk det siste halve året jeg hadde den. Og det gikk godt for og si det slik.

Mener dynopapirer som fulgte med viste snaut 270 med 0,8 i lading.

Lenge siden, men den opplevdes som tregere i aks enn den jeg har nå, men var vel større turbo og en utveksling som gjorde den langbeint.

Skrevet

Ville vært julaften :D

Kjører mye annet som letter motor og nyeste SMT8 så blir spennende å se.

Må ikke bli mer enn BT godkjenner heller 8)

Og jeg som fikk pepper fra moderator på at jeg hadde bestilt motorsport skiltplater, jeg som ikke hadde M bil...

Tror ikke den skal bli til forkleinelse for noen denne 325en...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...