iceguy Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 Har anskaffet meg en Bmw med 3,2l M3 motoren. Kunne tenkt meg litt info om veien å gå for å få dette godkjent hos biltilsyn. Regner med dette er blitt gjort av flere før meg? Så skal jeg til å ta en liten service på bilen i løpet av vinteren. Hvor mye motorolje må jeg handle inn? Så har jeg planer om å skifte bremser, innspill på hvor jeg bør handle? Det er bremsene fra M3 som står på bilen idag, men skivene forran er slitt. Er f.eks. zimmermann skiver og ferrodo klosser veien å gå? Ikke så ille pris på dette hos Koed. (ett par lapper for skivene og 1500 for klossene). Det er 2sone klima på bilen, men temperaturen viser -37 konstant. Hvor sitter føleren for utetemperaturen egentlig?
Scampi Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 Såvidt jeg vet har ikke klimaanlegget noe med utetemp å gjøre, men føleren sitter i en av luftekanalene til bremsene. Som regel høyre kanal, altså venstre sett forfra.
opt Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 Er bilen ferdig ombygget uten godkjenning tror jeg du vil slite med å få den godkjent i ettertid. Det skal søkes på forhånd. Eneste måten å få et sikkert svar er å ta kontakt med BT og spørre. Er blitt skjerpet inn en del på reglene den senere tid. Utetempføleren sitter i frontfangeren, ved tåkelykta på førersiden.
iceguy Skrevet November 7, 2008 Forfatter Skrevet November 7, 2008 Er bilen ferdig ombygget uten godkjenning tror jeg du vil slite med å få den godkjent i ettertid. Det skal søkes på forhånd. Eneste måten å få et sikkert svar er å ta kontakt med BT og spørre. Er blitt skjerpet inn en del på reglene den senere tid.Utetempføleren sitter i frontfangeren, ved tåkelykta på førersiden. Så du sier at bilen skal inn til BT før en evt. ombygging skal utføres?
Olelink Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Såvidt jeg vet har ikke klimaanlegget noe med utetemp å gjøre, men føleren sitter i en av luftekanalene til bremsene.Som regel høyre kanal, altså venstre sett forfra. Flisespikkeri dette men: Har aldri sett ute-temp føleren i annet enn den høyre luftkanalen sett forfra, er jo der ledningene kommer ut fra standard ledningsnettet, samt at det er kun i den høyre kjølekanalen det er laget klips for og feste føleren i.
Sir Hofstad Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Såvidt jeg vet har ikke klimaanlegget noe med utetemp å gjøre, men føleren sitter i en av luftekanalene til bremsene.Som regel høyre kanal, altså venstre sett forfra. Flisespikkeri dette men: Har aldri sett ute-temp føleren i annet enn den høyre luftkanalen sett forfra, er jo der ledningene kommer ut fra standard ledningsnettet, samt at det er kun i den høyre kjølekanalen det er laget klips for og feste føleren i. Jepp.
Olelink Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Såvidt jeg vet har ikke klimaanlegget noe med utetemp å gjøre, men føleren sitter i en av luftekanalene til bremsene.Som regel høyre kanal, altså venstre sett forfra. Flisespikkeri dette men: Har aldri sett ute-temp føleren i annet enn den høyre luftkanalen sett forfra, er jo der ledningene kommer ut fra standard ledningsnettet, samt at det er kun i den høyre kjølekanalen det er laget klips for og feste føleren i. Jepp.
Scampi Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Såvidt jeg vet har ikke klimaanlegget noe med utetemp å gjøre, men føleren sitter i en av luftekanalene til bremsene.Som regel høyre kanal, altså venstre sett forfra. Flisespikkeri dette men: Har aldri sett ute-temp føleren i annet enn den høyre luftkanalen sett forfra, er jo der ledningene kommer ut fra standard ledningsnettet, samt at det er kun i den høyre kjølekanalen det er laget klips for og feste føleren i. Min sitter i venstre sett forfra, har sett andre som har det også...har kanskje noe med årsmodeller å gjøre.
OLEZZ Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Kan han ikke bare søke om å bygge om bilen nå? De vet jo ikke at han har starta / er ferdig. Om jobben er gjort av andre blir det kanskje ikke så lett. Man må vel ha papirer på div deler man monterer hvis jeg ikke tar helt feil.
Kentan-racing.com Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Du kan klare og få bilen godkjent.. men har blitt vanskelig.. Du trenger iallefall dokumentasjon på hvor delene dine kommer fra.. for eksemepl et chassi nr fra delebilen.. Så må du bare sette deg ned på online etk og skrive deleliste på en 320 foreksempel og kontra en m3.. Så du har papirer på hva som må byttes.. Når da alt er byttet.. noe du allerede har.. Så kan du ta med listene på bt og snakke med de.. Da går de på bilen med lupe og leter etter dele nr både her og der.. Vet enkleste oppskrift for og få godkjennt en ombygging er å kjøpe en komplett bil i utlandet og ta den inn til bt og få de til og plombere motor/gir og alle andre m3 deler.. Så når du flytter delene så leter de bare etter plombene.. Men håper du har papirer på hvor delene kommer fra visst ikke blir det vanskelig.. og mange bt er håpløse og godkjenne på.. Hørt at bergen er håpløst.. ålesund er å håpløse.. Ørsta er litt løsere og kristiansund.. Så vet ikke hvor du bor men velg et bt med omhu.. mange er håpløse..
Olelink Skrevet November 8, 2008 Skrevet November 8, 2008 Såvidt jeg vet har ikke klimaanlegget noe med utetemp å gjøre, men føleren sitter i en av luftekanalene til bremsene.Som regel høyre kanal, altså venstre sett forfra. Flisespikkeri dette men: Har aldri sett ute-temp føleren i annet enn den høyre luftkanalen sett forfra, er jo der ledningene kommer ut fra standard ledningsnettet, samt at det er kun i den høyre kjølekanalen det er laget klips for og feste føleren i. Min sitter i venstre sett forfra, har sett andre som har det også...har kanskje noe med årsmodeller å gjøre. Men har du klips til det på venstresiden da? er det ikke bare ett stort hull der som klipset på høyresiden er? finner nå ut at alle årsmodeller har samme delenr. på kjølekanal kun skilt mellom m-tech front eller vanlig 3-seriefront og da er jo også klipset for tempføler på høyresiden på alle men men, samme det. den skal nå sitte i en av kanalene i allefall
iceguy Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 Du kan klare og få bilen godkjent.. men har blitt vanskelig.. Du trenger iallefall dokumentasjon på hvor delene dine kommer fra.. for eksemepl et chassi nr fra delebilen.. Så må du bare sette deg ned på online etk og skrive deleliste på en 320 foreksempel og kontra en m3.. Så du har papirer på hva som må byttes.. Når da alt er byttet.. noe du allerede har.. Så kan du ta med listene på bt og snakke med de.. Da går de på bilen med lupe og leter etter dele nr både her og der..Vet enkleste oppskrift for og få godkjennt en ombygging er å kjøpe en komplett bil i utlandet og ta den inn til bt og få de til og plombere motor/gir og alle andre m3 deler.. Så når du flytter delene så leter de bare etter plombene.. Men håper du har papirer på hvor delene kommer fra visst ikke blir det vanskelig.. og mange bt er håpløse og godkjenne på.. Hørt at bergen er håpløst.. ålesund er å håpløse.. Ørsta er litt løsere og kristiansund.. Så vet ikke hvor du bor men velg et bt med omhu.. mange er håpløse.. Takker for infoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå