icemanM5 Skrevet November 7, 2008 Skrevet November 7, 2008 Noen som har greie på hvordan jeg forbi-kobler startsperra på en 94.mod 540 IA...? Nøkkel med startsperra mangler, derfor jeg spør... Og kunne tenke meg manuell girkasse til samme, og lurer på hvilken motorkode/type jeg kan bruke ifra...? M30/M50 eller noe annet som passer...?
icemanM5 Skrevet November 8, 2008 Forfatter Skrevet November 8, 2008 Ingen som har litt inngående peiling på dette her inne eller....??
icemanM5 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Vær så snill, noen her inne må da ha litt peil på startsperre type EWS 2, som det sitter på min 94.mod 540ia...????
Sir Hofstad Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 94 er trolig EWSI og skal gå å koble forbi. Send meg PM.
icemanM5 Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Takk for svar, endelig! For å være ærlig så er jeg ikke sikker på det der selv, men skal få tak i Bosch nr på hjernen på den i morgen, så kanskje det kan hjelpe meg til å finne ut om det er 1 eller 2...? Ser du holder til i Trondheim du oxo..
Sir Hofstad Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Ja, så ikke det før nå. Kunne tatt en time og gått igjennom, evt kodet på nytt?
icemanM5 Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Det enkleste er vel å kjøpe nye nøkler. Jeg er usikker, for folk sier så mye forskjellig... :S Jeg har fått vite at den "tråden" som sitter rundt tenningslåsen har røket, i og med at bilen har blitt forsøkt stjålet, og da vet jeg ikke om det holder å få tak i ny nøkkel på evt chassinr... :S Mulig jeg kanskje må kjøpe ny tenningslås også...!? Jeg er litt blank på akkurat dette, og det virker det som de fleste andre er oxo, for jeg har snakket med mange, men ingen klarer å gi meg noen konkrete svar på hva jeg skal gjøre, eller evt hva som kan byttes/kobles/fixes...
mutexA Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Problemet løst eller? My 2 cents.. Desverre står ikke bilen min tilgjengelig akkurat nå, men såvidt jeg husker så kan ringen tas av tenningslåsen.. Låsesylinder kan også byttes. Det sitter en liten svart boks litt lengre ned på rattstammen 5-10 cm fra tenningslåsen. Det er vel denne som prater med EWS/DME'n Ringen som fanger opp nøkkelkoden er kobla til denne svarte boksen med 2 ledninger(min hukommelse). Uten å være helt sikker nå, har jeg kommet frem til at ringen kan byttes uten effekt. Det er nøkkel,boks og hjerne som er viktig. Jeg har ikke funnet ut om det er 1 eller 2 veis parring mellom disse enda. Leste vel at du sitter helt uten nøkler også. Og sånn jeg ser det foreløpig(uten å være ferdig med mitt prosjekt.) Så kan du jo plugge inn en hjerne uten ews da?? Få tak i en brukt ring, og en ny nøkkel så burde bilen funke som den skal med ews igjen. Er som sagt midt oppi et lite ews prosjekt selv, så ingen definitive svar enda. Angående girkassa, så trenger du en kasse med clutchhus tilpassa M60 blokka. Er vel en 5 trinns fra 530 tilsalgs på forumet her fortsatt, denne passer. Er en med 6trinns fra 540 tilsalgs her også.
icemanM5 Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Får nå se hvordan det blir nå da, henter bilen på mandag så.. Skal vi se hvordan det blir, og om vi får starta den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå