chevy8 Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 hei folkens, har diverse småproblemer med bilen min for tiden... bensinpumpen er i orden, men den får ikke strøm når eg prøver å starte bilen...hvor og hva bør sjekkes? ( VET PUMPEN ER I ORDEN, HAR SJEKKET) også et annet problem, er det at instrumentbelysningen min (lysene til turteller / speedo osv) er død, MEN pæren er ikke gått an, da bilen var i en rar modus når tenningen var av her om dagen så sto det ( licht an? ) i dashbordet, og da lyste instrumentene, så pæren er i orden? men når eg slår på tenningen er det kål svart noen som har opplevd lignende og har div tips og triks, så hadde det vert supert! chevy8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Pumpe: Sikkring(eventuelt det kan være flere sikkringer), relè. Er helt sikkert noen her inne som kan si hvilket som er bensin pumpe relè. Edit: se Hofstad sitt svar ang relè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Er rele til motorstyring som er problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 licht an, betyr at lysa står på når du slår av tenninga, står hele tiden på min da jeg glemmer å slå det av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 8, 2008 Forfatter Share Skrevet November 8, 2008 Er rele til motorstyring som er problem. hvilket rele er gått an ? det står 2 releer og 1 plugg nedi der med hjernene...hva er den pluggen for noe? og evt hvor finner eg bensinpumpereleet eller hva som er gåent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 8, 2008 Forfatter Share Skrevet November 8, 2008 licht an, betyr at lysa står på når du slår av tenninga, står hele tiden på min da jeg glemmer å slå det av jo men tingen var at lysene var faktisk av! men i dashen sto det licht an med et spørsmålstegn bak... også lyste instrumentene som de skulle! hvorfor blir det kål svart så fort eg setter på tenninga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 licht an, betyr at lysa står på når du slår av tenninga, står hele tiden på min da jeg glemmer å slå det av jo men tingen var at lysene var faktisk av! men i dashen sto det licht an med et spørsmålstegn bak... også lyste instrumentene som de skulle! hvorfor blir det kål svart så fort eg setter på tenninga? Kanskje bilen missforstår å slår på mørket istede Men fra spøk til alvor... Hørtes litt spesielt ut ja, men lyser instrument lysene hele tiden når tenningen er av eller bare sammen med coupelys f.eks. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 8, 2008 Forfatter Share Skrevet November 8, 2008 licht an, betyr at lysa står på når du slår av tenninga, står hele tiden på min da jeg glemmer å slå det av jo men tingen var at lysene var faktisk av! men i dashen sto det licht an med et spørsmålstegn bak... også lyste instrumentene som de skulle! hvorfor blir det kål svart så fort eg setter på tenninga? Kanskje bilen missforstår å slår på mørket istede Men fra spøk til alvor... Hørtes litt spesielt ut ja, men lyser instrument lysene hele tiden når tenningen er av eller bare sammen med coupelys f.eks. ? tror cupelyset var av da ja, men bakluken var åpen da vi drev å balte med bensinpumpa.. er det noen form for muliget å resette hjernen etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 licht an, betyr at lysa står på når du slår av tenninga, står hele tiden på min da jeg glemmer å slå det av jo men tingen var at lysene var faktisk av! men i dashen sto det licht an med et spørsmålstegn bak... også lyste instrumentene som de skulle! hvorfor blir det kål svart så fort eg setter på tenninga? Kanskje bilen missforstår å slår på mørket istede Men fra spøk til alvor... Hørtes litt spesielt ut ja, men lyser instrument lysene hele tiden når tenningen er av eller bare sammen med coupelys f.eks. ? tror cupelyset var av da ja, men bakluken var åpen da vi drev å balte med bensinpumpa.. er det noen form for muliget å resette hjernen etc? kan jo altids forsøke å ta av batteripolen i 15-20min så alt mister spenningen, men tviler på at det hjelper. men nå er jo alt verdt ett forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 9, 2008 Forfatter Share Skrevet November 9, 2008 hjalp ikke å ta av strømmen en stund nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 HVOR finner eg bensinpumpereleet i min 1991 BMW 535IA E34???????????? og hvor er sikringen? trenger svar.... gjerne et bilde det hadde vert SUPERT: Edit: venter på et skikkelig, utfyllende og hjelpende svar, slik at eg kan få orden på bilen....hjelper ikke bare å si ET ord hva problemet mitt er, da eg er helt fersk innen bimmers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vmaxx Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 prøvd å google det? evt gå inn på koed.no eller GS.no og let opp delen, der er det ofte med et skjematisk bilde av delene rundt, ofte kan du se akkurat hvor det er hen i forhold til resten av bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 tredje gang... Ta av lokket hvor hjernen ligger, festet med 4 skruer og er på venstresiden av motorrommet om man ser det forfra. Relé´et er det som står i midten av de reléene og som oftest hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 25, 2008 Forfatter Share Skrevet November 25, 2008 okei...sikker på at dette er bensinpumpereleet på bilen min? på min kompiss sin bmw 525 89 modell står det 3 releer der og et av dem er bensinpumpe, MEN på min står det 2 releer og en plugg med ledninger der.. er et av de to releene bensinpumpe rele? kan evt ta bilde om dere ikke skjønner hva eg mener.... ligger ikke noe bensinpumperele greier noen andre steder som under baksete etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå