Gå til innhold

Kluss med kjølevannet på 318is e36 (M42)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som kulda setter inn, skal selvfølgelig varmen fra varmeapparatet svikte :(

Jeg fylte opp radiatoren med kjøleveske, og det ble varmt og godt inne i bilen, men helga etter så møter jeg samme problem! Kjølevannet forsvinner!

Kan ikke se noen tegn til lekkasje noen plass, men det hender at etter jeg har fylt opp radiatoren, og kjører bilen litt hardt, så ryker det smått opp fra under fangeren, og ut lufterillene, ikke noe særlig mye. Men kan ikke se noe antydning til noe lekkasje rundt radiator/slanger

Plages også med at den tikker ganske kraftig under kaldstart!

Kan det være toppakningen som begynner å gå lei?

Skrevet

Viss det er for mye kjølevann vil vell trykket bli høyt og den vil "slippe" ut overtrykket ellerno? hadde no lignende problem på en gammel supra jeg hadde.. da måtte jeg bytte lokket til radiatoren.. men, vet ikke hvordan dette er på bmw.. lokk med overtrykksfjær i ellno

Skrevet

men det blir kun varme inne i bilen når jeg fyller på vann! eller når jeg kjører bilen hardt( hardere enn normal langveiskjøring)

Skrevet

hos meg skjedde det på sommern.. så vet ikke det med varme :) men, det hadde nesten samme symptomene som en gåen topp pakning.. va ganske merkelig.. de på toyota funderte og litt før di bare testa et lokk for å sjekke :) men, seff... it bare bare å si

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...