hiv2001 Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Har en e36 320i som jeg har sett på en kompressor. Men får ikke nok trykk,skal lade 0,4-0,5 får bare ca 0,15. Har skjekket alle slanger og overganger til innsugsmanifolen. Eneste som er koblet til på trykk siden er slangen til tomgangsregulatoren. Noen som har noen gode forslag...
Terje325i Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 hvilken kompressor har du? kan ikke hjelpe deg slett ennå hehe, holder på å montere kompressor selv.
Kentan-racing.com Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Hører du noe lekkasje av trykk dA? kompressor lader jo et gitt trykk basert på hvor store/små driv hjulene er på motor og kompressor.. Så om du ikke har lekkasje så kan det jo være hjulene dine som er feil størrelse og ergo lavt ladd.. Hjulene er meg bekjent eneste som styrer ladetrykk på komressor.. 2 alternativ.. 1: feil reimskiver.. 2: lekkasje ( dette burde du høre!)
Sir Hofstad Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 Eksisterer kompressor med BOV og det kan være en årsak hvis den er åpen el. Gjelder helst dobbeltskrukompressorer så vidt jeg vet.
hiv2001 Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Har en vortech V-5 F-Trim. Hører ikke noen lekkasjer,og ifølge ess så skulle det reimhjulet jeg har lade ca 0,4-0,5. Er det en eller flere slanger som går innpå innsugsmanifolen som skal plugges? Takker for alle innspill.
Terje325i Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 du må ihvertfall koble fra oljeånding-slangen og sette på ett lite filter evnt catchtank, ellers får du ladetrykk inni motorn Da har du jo også ett hull på innsugsbelgen som må tettes..
hiv2001 Skrevet November 9, 2008 Forfatter Skrevet November 9, 2008 Det har jeg gjort. Har nå alu rør og silicon slanger. Forstår ikke hva det kan ver,tro jeg har prøvd det meste(som jeg kommer på). ingen som har hatt det samme problemet med turbo?
hiv2001 Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 Noen som vett hva diameteren på hovedreimhjulet(det som står på veiva) på e36 og e46? Tro jeg har fått feil reimhjul
doffa Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Hei. her skal du høre. har selv comp mata e30. jo større hjul du har på veiva å mindre hjul på compen jo mer ladda den. jeg har twin skru på min, den har 100mm hjul på veiv og 70 mm på comp. Den ladder 1 bar på 2200 o/min og 1,4 bar fra 4500 o/ til 7200. har du sjekka om reima spinner på compressoren? hadde ett problem med det en stund hær. sjekk om den ikke "glir" i reim hjula. lett og over ser om reima er stram "nok". stram heller litt ekstra.
hiv2001 Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 Har sjekket det,reima er stram nok den. Begynner og bli ganske så lei nå. Ingen som vett det jeg spurte om i posten før denne? Noen som vett hva diameteren på hovedreimhjulet(det som står på veiva) på e36 og e46? Tro jeg har fått feil reimhjul
Snake Oil Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 trykktest med kompressor,manometer og såpevann hvis du mistenker lekkasje.dersom du ikke har lekkasje så er enten kompressor drevet helt feil eller så er den gåen. virket den før du tok den i bruk? sånt er en fordel å ha klarhet i før en starter sånne prosjekt.jo flere løse tråder,jo større blir forvirringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå