icc Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Er nok rådebank ja, som nevnt skjørtebank forsvinner ved varm motor. Rådebank kan skyldes mange ting, men mest vanlig er hard kjøring på kald motor, lite olje eller dårlig med oljeskift. Aldri kjør kald motor over 3000 rpm. For å fikse motorn trenger du å få slipt veiva, satt på nye lager og få normalisert og hona rådene. Dette får du gjort hos Oslo sylinderservice og koster i overkant av 6000 kr hvis du skrur ut veiva selv.
øystein andre Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 Regner med dette er 520`en til Gunn d er snakk om Øystein? jepp stemmer det ja .. Hadde skjønt problemet vist det hadde vert jeg som brukte den, men det er altså sånn att jeg har allerede skjert en motor i den bilen der.. Ikke det att jeg bruker bilene hart når dem er kalde, men dem blir brukt når dem er varme
DieselVegard Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Hmmmmm.. Har prøvd å lytta litt, å mine ører så kommer det fra blokka en eller anna plass, så det er der nede en plass ja..Syns jo det er litt merkeli også da, siden bilen har gått bare 30.000 km etter bytte.. Regner med att firmaet som solgte motoren har sjekka slikt som rådelager og lignende ettersom dem da tok 13.000 blanke kroner for motoren Føler meg en smule lurt da kan en si.. Ingen motor er sjekket og overhalt for 13.000,- Det koster jo mye mer enn 13.000,- å få overhalt en motor. 13.000,- for en brukt byttemotor er vel greit. Skjørtebank=Mindre lyd ved varm motor. Rådebank= MER lyd ved varm motor.
bmw520 Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Regner med dette er 520`en til Gunn d er snakk om Øystein? jepp stemmer det ja .. Hadde skjønt problemet vist det hadde vert jeg som brukte den, men det er altså sånn att jeg har allerede skjert en motor i den bilen der.. Ikke det att jeg bruker bilene hart når dem er kalde, men dem blir brukt når dem er varme veit at du bruker bilen din ja hehehe
øystein andre Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 Ingen motor er sjekket og overhalt for 13.000,- Det koster jo mye mer enn 13.000,- å få overhalt en motor. 13.000,- for en brukt byttemotor er vel greit. Skjørtebank=Mindre lyd ved varm motor. Rådebank= MER lyd ved varm motor. Denne motoren kom da uten: innsug, bunnpanne, toppdeksel, vannpumpe,oljepumpe, svinghjul eller eksosmanifolder, det vil si att det var kun en blokk å en topp med montert register Men greit nok, garantien er vel uansett gått ut, siden den var levert med garanti en plass mellom 3 å 6 mnd å toppen var sjekka, å bytta litt smådeler i Skal sjekke litt så jeg er sikker på hva som feiler den, har nemli en motor for hånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå