Gå til innhold

E46-hjelp! Kortslutning i sikring nr.67. Problem løst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ha en sikring nr.14 som er til starter immobilizer. Er denne røket? Skal være 5amp..

Om alt av sikringer er i orden nå og 67 ikke ryker, starteren går, men bilen starter ikke, så kan det være noe galt med bensintilførselen kanskje?

Evt tenningsproblemer.. hm, blir mye spekulasjoner her nå.. Diagnose er vel kanskje stikkordet..

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du skal ha en sikring nr.14 som er til starter immobilizer. Er denne røket? Skal være 5amp..

Om alt av sikringer er i orden nå og 67 ikke ryker, starteren går, men bilen starter ikke, så kan det være noe galt med bensintilførselen kanskje?

Evt tenningsproblemer.. hm, blir mye spekulasjoner her nå.. Diagnose er vel kanskje stikkordet..

Sikring nr.14 er i orden, sikring nr.67 er i orden, starteren går, men bilen starter ikke.... :(

Skrevet

Ta i mot tilbudet fra j. hofstad om test. Når starter går men ikke start, komuniserer ikke EWS med motrstyring. Mulig det kan fikses ed å legge inn softvare på nytt hos BMW, ellers må det skiftes.

Skrevet

I påvente av diagnosetest har jeg bare for sikkerhetsskyld sjekket gnist, noe som ikke var tilstedet. Og jeg mener at jeg heller ikke hører noe lyd fra bensinpumpa når jeg vrir på tenninga.

Er dette nok en indikasjon på at det er noe tull med startsperra?

Skrevet

Har du sjekket om du har strøm inn på bensinpumpa ved tenning? om du har strøm inn og pumpa ikke går, så er vel det kanskje en indikasjon på at pumpe ikke går, kanskje?

Skrevet

Startsperre sperrer starter og komuniserer med motorstyring. Først når sjekksummen fra begge moduler er godkjent åpnes det for tenning og innsprøytning i motorstyring. på din virker forbindelsen mellom nøkkelchip og startsperre men ikke mellom startsperre og motorstyring.

Skrevet
Startsperre sperrer starter og komuniserer med motorstyring. Først når sjekksummen fra begge moduler er godkjent åpnes det for tenning og innsprøytning i motorstyring. på din virker forbindelsen mellom nøkkelchip og startsperre men ikke mellom startsperre og motorstyring.

Er det en plass jeg da kan måle/sjekke hvor bruddet er? Eller må startsperra byttes?

Skrevet
Hadde sikkert ikke rukket utover før det jeg heller, men hvor lang tid bruker jeg fra byen?

kommer an på hvilken bil du skal kjøre! :D

Ferga tar ca 25min, fartsgrensetida fra fergeleiet på Rørvik til Bjugn (om kråkmo) er ca 50 min. Men her er det gode muligheter for å knappe inn minutter. :wink:

Skrevet

Med god hjelp fra Kim ble problemet løst idag. Fikk tatt diagnoser og fant ut at hjernen ikke sendte ut signaler!! Ble derfor livredd for at den hadde tatt kvelden...

Men etter litt grubling og feilsøking fant vi ut at det hele skyltes at en ussel liten sikring bare var plassert på feil plass (nr.28 skulle ha vært i nr.29) :oops:

Dama truer nå med å sende meg til øyenlegen... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...