Gå til innhold

Helvete....traff et rådyr!

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

var held i uhell at det var et rådyr da, di er jo som en hund å litt til, veier ikke så mye. men hjort og elg er det verre med, kan jo rissikere å få bilen kondemert ganske så fort. ble ei dyr steik da :P

Skrevet
Da var bilen tilbake fra Arne Gulbrandsen.. reparasjonene kom på den nette sum av 42 000kr! Og det var inkludert 20% rabatt på det meste!! Men det jævla dyret hadde bulket rammen som radiatoren sitter på, og dratt med seg noen av rørene til ACen, de som sitter bak høyre frontlykt, for de som er kjent nedi motorrommet på E39 ;) Men men..bilen er tilbake, og jeg er fornøyd, om ikke lommeboken min er det! Hehe

Fikk du beskjed om hvor mye det kom til å koste på forhånd? Og hva som måtte gjøres?

Hvis dette er noe de fant ut senere uten å ringe deg, så kan du klage med hjelp av håndtverkerloven.. Søk etter den så ser du :)

Skrevet
var held i uhell at det var et rådyr da, di er jo som en hund å litt til, veier ikke så mye. men hjort og elg er det verre med, kan jo rissikere å få bilen kondemert ganske så fort. ble ei dyr steik da :P

En litt småergelig detalje når du først har vært så uheldig å kjøre på noe er at du får ikke beholde steiken selv engang :? . Viltnemda tar med seg dyret og det blir gitt til gamlehjem og andre institusjoner med mindre det er for ødelagt. Dersom slaktet er for skadet til å bruke som menneskemat blir dyret destruert.

Skrevet

Ja..hva syns dere om prisen? Har jeg blitt svindlet noe så til de grader, eller er det greit for alt som måtte gjøres? Vi snakker nytt panser, ny skjerm, rør til AC, ny gass til AC, ny lykt foran på høyre side, og en grei liste med smådeler.. men når det skal sies, jeg fikk tilbake bilen med blinklys på venstre side koblet av..merkelig, siden rådyret traff på høyre side..og hverken vindusspyler, lyktespyler eller vindusviskere funket. Var bare å finne kontaktene og å koble til selv, men likevel.. Tror dette var første og siste gang bilen min var på besøk hos Arne Gulbrandsen. Da jeg skulle betale spurte jeg om å få med regning hjem, slik jeg gjør hos Alf Lie, men neida, det går nok ikke. Måtte betale der og da. Dette hadde jeg ikke ventet, og jeg hadde ikke akkurat penger tilgjengelig på kortet der og da, da jeg sjelden går med 40 000 på kortet i lomma. Hehe. Servicen var ikke helt overbevisende akkurat..

Skrevet
Fikk du beskjed om hvor mye det kom til å koste på forhånd? Og hva som måtte gjøres?

Hvis dette er noe de fant ut senere uten å ringe deg, så kan du klage med hjelp av håndtverkerloven.. Søk etter den så ser du :)

Han sa igrunn 32 000 til meg på telefonen..men da jeg kom dit ble det 43 i alt..jeg sa han hadde sagt 32 til meg, og da sa han noe sånt som "neimen det kan ikke stemme, jeg har satt opp regnestykke her" osv. Fikk jo kvittering med liste over deler og arbeid, men stusset greit på det. Var nær ved å bli litt forbannet, men gjorde ikke noe med det der og da...

Skrevet

En litt småergelig detalje når du først har vært så uheldig å kjøre på noe er at du får ikke beholde steiken selv engang :? . Viltnemda tar med seg dyret og det blir gitt til gamlehjem og andre institusjoner med mindre det er for ødelagt. Dersom slaktet er for skadet til å bruke som menneskemat blir dyret destruert.

Alt påkjørt vilt skal vel destrueres pga adrenalin i blodet ;)

Skrevet

Alt påkjørt vilt skal vel destrueres pga adrenalin i blodet ;)

Det tror jeg du må fortelle til beboerne på eldresenteret i Eidskog som spiste opp elgen min :(...

Når det blir så bråmørkt for dyret som det blir ved en påkjørsel rekker det ikke å komme noe adrenalin noe sted vil jeg tro, ihvertfall ikke så lenge dyret dør på stedet...

Elgen min ble slått ihjel med øks etter å ha ligget halvveis svimslått i 15-20 minutter, men de spiste den for det etter hva jeg har hørt.

Skrevet

Hehe, idag for 2 timer spiste jeg faktisk rådyr for første gang :P så, om jeg kjører på ett i framtiden, kaster jeg det i bagasjerommet og slakter det selv, var jo deilig smak på kjøttet! hehe

Skrevet
Har en Ford Taunus 1965 modell jeg bruker til å jakte hjort med. 1 så langt i år. Hvis noen i Hardangerområdet driver med jakt ,og skulle tilfeldigvis skyte en hjort med en pyntelist i krom festet til den er jeg svært interessert i denne pyntelisten. Hjorten stakk av med den nemlig.

Fantastisk bra innlegg! ler meg skakk:p får håpe du finner igjen lista di, da det var lumpent av rådyret å stikke av med den.. :D

Skrevet

Onkelen min hadde ein leonberger som var uten bånd under båndtvangsperioden. Hunden blei påkjørt, og onkelen min måtte ut med et par tusen for skader på bilen. Hunden var svimmel et par dagar etterpå, ellers uten skader.. :lol:

Skrevet

Jeg har nå TERRA bilforsikkring, og de dekker viltskader uten bonustap .

Lenge siden jeg sjekket det nå, men mener det er grunnen til at jeg har Terra :) OK priser har de også.

7 tusen i året med 30.000 i kjørelengde. (Det er jo tyveri det også, men har ikke funnet noen billigere ) og samme fordeler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...