tobben! Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Hei, fikk i går opp den røde runde varsellampa i dashbordet. Det er vel varsel om nedslitte bremsklosser? Lurer da på om dette er foran eller bak evt. begge deler. Har også hørt en svak skrapelyd fra bakhjulene den siste tiden, kan dette ha noe sammenheng? Hvor selger de billige ok bremsklosser til 320 e36? Takk...
Olelink Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 finnes mange tråder her om denne lampa så du hadde nok funet svar om du hadde søkt i forumet... Men i hvertfall Lampa lyser når belegget på bremseklossene er så nedslitt at de er modne for å skiftes, det er en føler på venstre framhjul og en på høyre bakhjul, så om slitasjen er fram eller bak må du sjekke selv. Husk at du må skifte føleren også, den er konstruert slik at det gnages av en ledning inni føleren når klossene er utslitte så føleren kan ikke brukes om igjen. Koed.dk / koed.no GSBildeler.no osv...
tobben! Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Kan legge til at jeg mener det skulle være bra med slitebane igjen på klossene, sjekket dette da jeg la om for en måned siden eller noe. Kan denne varsellampa komme på alikevel?
tomasb Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Den RØDE varsel lampen er ikkje for slitte klosser. Den er gul.( Har akkurat fått opp den selv) Den røde indikerer at det er noe alvorligt gæli med bremsene.
Erik S. Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Den gule varsellampen gjelder for bremsbelleget. Den røde er ofte kombi for håndbrekket og problemer med en bremsekretst. Så det kan hende at ene bremsekretsen er gåen eller en føler som ikke føler rett når du tar av håndbrekket. (dersom du har felles varsellampe) det er en føler på venstre framhjul og en på høyre bakhjul Litt OT men gjerlder dette 5-serie også? Min lyser også
TJ Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 det er en føler på venstre framhjul og en på høyre bakhjul Litt OT men gjerlder dette 5-serie også? Min lyser også Det er slik på E39 også ja.
Olelink Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Riktig dette, my mistake Så ikke at det var den røde du snakket om.
Johnsen Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Vil denne lyse om bremseveskenivået blir for lavt?
hawk321 Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 mente det skulle være tre varsellys angående bremser. (P) for håndbrekk (!) for feil med bremser. f.eks ABS-sensor Og den runde for slitte bremseklosser. Eller tar jeg helt feil..?
Erik S. Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 det stemmer det. og på mange biler er (P) og (!) samme lys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå