Olan89 Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Har hatt bilen nå i litt over et år og hele tiden hatt problemer med temperaturen på den. uansett hva jeg gjør med den så kommer det tilbake. har vært at bilen har gått i ei ganske lang periode men når jeg da endelig trur det er i orden så koker den igjen. har bytta vannpumpe, termostat, fikse en lekkasje og bytta termostathus nesten med engang jeg fekk den og nå for ikke så lenge siden sendte jeg den inn for å bytte toppakning da bytta dem også termostaten da å. men tok ikke lang tid før den kokka igjen. så nå har jeg akkurat bytta viskosekobling også. Begynner å bli litt lei nå. noen som kan ha noen ide? prøvde å lufte den nå men når tempen viser rett opp blåser det iskaldt inni bilen og vannet i radiatoren litt over lonka kanskje. er en 97 mod. foresten. noen som har noen ide?
Ballder Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Tror i det tilfellet jeg ville tatt en titt på pumpen igjen.
Olan89 Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 trur du at det kan være det så tidlig igjen a? kjøpte den som skulle være ''forsterka'' har gått maks 20 000. men har ingen peiling jeg assa, kan godt være det igjen. hehe
tomerikk Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Sjekk også om o-ring på termostat ligger på riktig side, om den ligger innenfor termostat stenges ikke internsirkulasjon i motoren når termostaten åpner. Ta og en sjekk av trykklokk på eksp.tank. sirkulassjonspumpa til varmeaparat bør og drift sjekkes.
Ballder Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 trur du at det kan være det så tidlig igjen a? kjøpte den som skulle være ''forsterka'' har gått maks 20 000. men har ingen peiling jeg assa, kan godt være det igjen. hehe Virker rart at det skulle være det, men hadde en fiat 128 3p for hundre år siden, der jeg kjøpte temostat. Er den typen som er innelukket i et hus, så man kan ikke se den, og kostet flesk. Ny vare. KOKTE kort tid etter oppstart. Fikk ny, og ellers ikke noe som gikk galt, så nye varer kan ha deffekter også. Siden termostat ble byttet på verksted nå, så burde jo dette være gjort rett, men er ikke akkurat rakketforskere som jobber overalt heller, så en sjekk på den siden som nevnt over her er jo også en løsning.
Olan89 Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 får ta å se litt på det imårra. ikke akkurat rakketforskere alle nei. blir nok aldri bilen der jeg hadde den igjen hvertfall. syns det kommer mye damp ut av eksosen enda å jeg. men får vel stole på at dem faktisk har bytta toppakninga. hehe. men får ta en sjekk på det som er nevnt. noe lei nå ikke akkurat mekaniker jeg heler. så tar litt tid. hehe. men takk for svar
Olan89 Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 ferdig på jobb først nå så fekk ikke gjort noe idag. men kom på en ting til som kanskje kan hjelpe litt. når jeg heler på vann når jeg lufter og det ikke kommer mer luft ut fra lufteskruene, vis jeg slutter å helde i 2-3 sekunder å begynner igjen så er det litt luftbobler igjen. ikke mye men litt. har foresten tenninga på når jeg lufter for fått beskjed om at jeg må ha det..
tomerikk Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Ja tenning på, varme på full temp og vifte på.
Olan89 Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 da gjør jeg hvertfall noe riktig da
Olan89 Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 neida neida. har a prøvd det en gang å hehe. blei ståans litt uten at det hjalp stort da hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå