Gå til innhold

Dårlig jording kaross e30...? hmm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har omsider funnet delvis ut av ladeproblemet mitt, viste seg at den lader fint så lenge jeg bruker jording fra motoren en plass, men når jeg bruker jordingspunktet på støtdempertårnet ved batteriet så lader den ikke mer enn 12v.(bilen er en 325 ombygd fra 316 derfor jordingspunkt og batteri i motorrom foreløpig.) Satt jordingene på en skrue på ene sida av innsuget da lader den 14,3 med en gang.. Samme når jeg måler med multimeter; jorder jeg mutimeteret i/på motor en eller annen plass viser den 14,3..

Kan det være dårlig/manglende jordingskabel fra motorblokk til kaross? For mørkt te at jeg har gidde å prøvd ennå:o

Skrevet

Høres ut som dårlig jord mellom motor og kaross ja.

Har du på den kabelen som går fra bunntroa til rammevangen venstre forran?

Skrevet

vet ærlit talt ikke, det var det jeg satt og tenkte på, var bare ikke så fristende ut med lommelykta men får vel prøve da! Kan godt hende det er noe de har glemt når de har bygd om..

Skrevet

Jaggu.. Godt du nevnte på det.. Tok av den jordinga fra bunnpanna og slipa rundt og satt den på på ny, og nå lader den like fint i chassies som i motor:) Skruen var noe løs og så en god blanding av dårlig kontakt!

Skrevet

Bra.

Det er ikke rette tiden på året å ha dårlig lading :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...