bmw*327* Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Hvordan fungerer dette? kan jeg la ventiler/kam stå i ?
DieselVegard Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Nei, toppen må være helt totalt nedplukket. Hvis ikke klarer du ikke å se hvor eventuell luft kommer ut. På en M20 f.eks. kommer det ofte ut i kamleiene.
Dirty Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 dette kommer jo ann på om den står i bilen da. skal du sjekke om den lekker i ventiler etc? må se seff være på. og da kobler du til en ventil der plugger står. og kjører luft nedi. du hører det i eksosen vis den lekker. husk ventilen må være lukket. ellers er det ingen vits
DieselVegard Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 dette kommer jo ann på om den står i bilen da. skal du sjekke om den lekker i ventiler etc? må se seff være på. og da kobler du til en ventil der plugger står. og kjører luft nedi. du hører det i eksosen vis den lekker. husk ventilen må være lukket. ellers er det ingen vits Dette er en lekkasjetest du beskriver, ikke en trykktest.
bmw*327* Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 Er trykktest det er snakk om ja, med topp AV for å finne sprekk(er). En annen ting, da jeg tok lekasje test brukte jeg en sånn håndpumpe verson ( selvfølgelig ikke noe jeg har laget, men orginal bmw verktøy) stempel på topp og ventiler lukket. hadde veldig mye lekkasje, kan dette komme av sprekk i topp? , Har hatt dete me sprekt topp oppe før, men det er som sagt ikke mulig å se noen sprekk i forbrenningskammerene når toppen er av. skal prøve å sette trykk på kjølesystem nå for legger en del vann inn i forbreningskammer når jeg prøver å starte... ble mye dette men noen som har noen Teorier?? Takker for svar!!
bmw*327* Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 kjørte trykk på kjølesystemet i går kveld. dro bare en slange fra dekket og opp. hunne ikke høre noen som helst tegn til lekkasje i fra toppen eller andre steder... Lokket på ekspansjonstanken slipper jo ut mår det er for høyt trykk, og det gjorde det til trykket gikk ned til (er vell ca 1,5 bar ell no?). etter det var det inge lekkasje som sagt. Om det hadde vert sprekk mellom kjøl/forbrenningskammer, burde det vell ha lekket??!!! Så gjennom innsugs "hullet" inn på ventilene, og så det hadde kommet littegrann rust på noen av de, de har blitt glassblåst så kan jo være normalt, eller kommer dette av at de har blitt utsatt for vann? Takker for Svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå