Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo allesammen,

Lurer på å foreta noen u-autoriserte reparasjoner på et bensinrør som lekker over halv tank. Har funnet lekkasjen, standard E34 rett under påfyllingen, men har ikke fått av støtfangeren for å se det på nært hold.

Hvis slange og klemmer ikke virker kan det jo trikses til med glassfiber og epoxy. Men, tåler all slags epoxylim bensin eller går det i oppløsning? Eller er det noen som har noen andre gode tips til dette?

Skrevet

vi tettet en sprekk i bunnen av tanken på min gamle e38 på denne måten veldig midlertidig..

vi tømte tanken, brukte kjemisk metall, med et heldekkende lag av tec7 over dette når det størknet.. lakk ikke igjenn etter det...

før det testet jeg med no biltema 2komponent greier, det holt tett i 4dager..

Men, dette var midt under flaten på tanken, det disse er kjent for å få tretthets skader.. der hvor du snakker om virker det jo ikke som det er no bevegelse? og påfyllingen er vell på toppen av tanken så da går det jo ant å prøve..

om du it får tak i en brukt tank ellno, da ville jeg byttet... :)

Mvh Ray

Skrevet

Ett gammelt triks for å tette bensintanker og rør er tyggegummi. Det må være en sukkerholdig en. Juicy fruit og spearmint er best. tygg den til den er myk mens du renser området og gni den godt til. den herder i kontakt med bensin og sitter til evig tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...