Gunnar Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Skulle gjerne hatt kontakt med noen som kan litt om regnskap ifm. med småfirma. Det gjelder i forhold til sidene her. Har bare noen kjappe spørsmål.
snurresprett Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 mulig du finner informasjon du trenger på bedin.no http://www.bedin.no/php/d_hovedemneside ... 12/hDKey_1
ehrnst Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Altså på sidene her så er det vel ikke så ufattlig mange bilag heller er det? Du kan fint holde rede på inntekter og utgifter bare via exel el. Er det mest utgifter så skriver du det som minus på selvangivelsen og får fratrekk på skatten en ting som er verdt å merke seg er jo at sidene her mest sansynlig kan drives som hobbyvirksomhet da trengs det jo ikke noe firma7orgnummer så vidt jeg husker, men du kan ikke tjene noe særlig (ingenting?) heller.
steel bmw Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 En hobbyvirksomhet kan tjene 50 000,- momsfritt men, det må skattes av;)
Hyggmaister Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Enkle spm kan også jeg svare på, er førsteårsstudent Kanskje jeg får øvet meg til eksamen?
bvlgari Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Altså på sidene her så er det vel ikke så ufattlig mange bilag heller er det? Du kan fint holde rede på inntekter og utgifter bare via exel el. Er det mest utgifter så skriver du det som minus på selvangivelsen og får fratrekk på skatten en ting som er verdt å merke seg er jo at sidene her mest sansynlig kan drives som hobbyvirksomhet da trengs det jo ikke noe firma7orgnummer så vidt jeg husker, men du kan ikke tjene noe særlig (ingenting?) heller. Dersom det er under 300 bilag i løpet av året kan excel brukes. Hobby og hobby.. Det er en flytende grense som avhenger av flere faktorer. Men det er jo en del annonsører og webshop her som kan gi nok omsetningsgrunnlag for å registrere selskap og momsregistrere seg etc.
Gunnar Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Sidene har alltid vært drevet under momsregistrert firma, og har også alltid hatt regnskapssystem (Mamut), så de tingene er ikke noe problem. Men tar spørsmålene på PM. Takktakk gutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå