Frode_E30 Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Har planer om å kjøpe e36 5 trinns M3 kasse til min m20turbo. Har hørt at dette passer bolt on men kassa får 20 graders hall. Girkasse feste vet jeg må lages nytt. Hvordan er det med slavesylinder og utløserlager? Hva med spakestellet? Bolt on? ----------------------------------------------------------------- Har også hør at e36 328 mellomaksel passer, hværtfall på tilkoblingen til M3 kassa. Hvordan er det med opphenget midt på mellomskslingen? Hva med lengden? Hva med tilkobling til e28 diff? ----------------------------------------------------------------- E28 535/M535/528 diff med 25% brems vet jeg passer rett i de originale hullene til boltene på travers bak. Skal bruke originale 325 stikk akslinger og drivknuter. Vet noen hva som skal til for å få dette til å passe? Trenger hjelp fra de som har gjordt dette før, eller VET at slik og slik er det, blir for dumt med "jeg tror det er slik" for da er jeg like langt desverre. Takker for svar! Mvh Frode
Frode_E30 Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 Har lest en del på PPF sine tråder, men de sporer så mye av at det er minimalt med info der egentlig..
integrale8v / ELS Tuning Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Selve kassa er bolt on ja, blir 10 grader feil helling. Pga m20 har 20grader mens m50 har 30. Bruker svinghjul/clutch/trykkplate fra m20. Må forlenge armen på slavesylinderen ca 1 cm (husker ikke eksakt. Jeg har en tidlig e36 325 mellom aksel på min, da disse også hadde den store koblingen. (328, e30 m3 og 324td aksler skal også passe) Jeg byttet mellomaksel festet ut med et e30 feste. Da E36 festet var for brett mener jeg. Lengden passte bra, justerte den inn på splinesen. 3/525tds kassa har rett helling pluss den er like sterk bare til info...
Frode_E30 Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 Selve kassa er bolt on ja, blir 10 grader feil helling. Pga m20 har 20grader mens m50 har 30. Bruker svinghjul/clutch/trykkplate fra m20. Må forlenge armen på slavesylinderen ca 1 cm (husker ikke eksakt. Jeg har en tidlig e36 325 mellom aksel på min, da disse også hadde den store koblingen. (328, e30 m3 og 324td aksler skal også passe) Jeg byttet mellomaksel festet ut med et e30 feste. Da E36 festet var for brett mener jeg. Lengden passte bra, justerte den inn på splinesen. 3/525tds kassa har rett helling pluss den er like sterk bare til info... 10 graders hellning er ikke så mye.. Jeg har svinghjul i samme størrelse som e34 M5 og 240mm m5 clutch.. Vil det bli plass til det? Men det med å forlenge armen på slavesylinder er vel bare tull? Kan man ikke bare forlenge på andre siden av kassa? Der armen som dytter ut lageret er festet hviss du skjønner..? Så e36 mellomaksel har samme spines som e30? Hva med tilkobling til e28 diff? Hvilken diff har du?
m20b25turbo Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 hvorfor skal du ha ZF m3 kasse? jeg mener det er å skyte seg selv i foten ved å bygge om alt det der og beholdet stikkakslingene og drivknutene fra 325! for d er stikkakslingene dine som er det svake leddet på 325 drivlinjen! og da er det ingen vits i å bytte alt det andre...
Frode_E30 Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Har faktisk aldri klart å ødelegge en stikk aksling eller drivledd. Hviss det viser seg at drivleddene knekker så bygger jeg om det også..
e30 tic Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Har faktisk aldri klart å ødelegge en stikk aksling eller drivledd. Hviss det viser seg at drivleddene knekker så bygger jeg om det også.. jeg har tatt flere med "lite" effekt. bygg om alt når du først er igang. 535 knutene er jo mye kraftigere, sett på fjørstål drivaksler i samme slengen så er du klar for drag
Frode_E30 Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Har faktisk aldri klart å ødelegge en stikk aksling eller drivledd. Hviss det viser seg at drivleddene knekker så bygger jeg om det også.. jeg har tatt flere med "lite" effekt. bygg om alt når du først er igang. 535 knutene er jo mye kraftigere, sett på fjørstål drivaksler i samme slengen så er du klar for drag Har verken verksted eller garasje å skru i lengre så det blir vanskelig å gjøre større modifikasjoner..
Frode_E30 Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 e30 tic: Skal du bygge om på samme måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå