Dazed Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Når man skal bygge om, er det vel kjekt å ha så mye dokumentasjon som mulig på at det man vil gjøre er mulig å få til på en grei måte. Jeg har (fremdeles) en fjern plan om å lage noe morsomt (og godkjent) av en E30, og dermed vil jeg gjerne ha kopier av godkjennings- og TÜV-papirer på så mye moro som mulig, bygget på E30-karosseri. Selv har jeg papirer fra Alpina på B6 3.5S liggende. Både TÜV-godkjenning og tekniske data fra Alpina. (3,5 liters R6 på 250 hester eller noe slikt, og 320 Nm E30 (M3) karosseri.) Disse papirene kan du få kopi av hvis jeg kan få noe like nyttig tilbake av deg. Sånne ting MÅ vel hjelpe som vedlegg til søknader til BT, eller hva? PM eller post i tråden.
G-RACING Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Fin tråd! Finnes det for eksembel papirer til M5 3,6 l motor i e30?
Dazed Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Det burde være en del av de som har fått slike ombygginger godkjent i Tyskland som sitter på slike papirer..
knut_olestad Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Alle slike papirer burde vært lagt ut tilgjengelig for alle i grunn. Skulle selv gjerne hatt papirer fra Alpina på B7S Turbo.
Dazed Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Det er jo en tanke. Går ut fra at TÜV eller BMW ikke har noe problem med at folk har kopier av godkjenningspapirer på ombygde kjøretøy liggende.
ehrnst Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 disse papirene er ikke garantert til å hjelpe deg. Jeg har schnitzer S3t (E30 323 turbo) papirer. Det er en orginal 323 med ettermontert turbo, orginale bremser etc
knut_olestad Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=go ... ngspapirer
G-RACING Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Men hjelper det med TUV fra tyskland lenger da? Skal ikke det være en skandinavisk godkjenning etter 2008 regelen?
Dazed Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Vet ikke. Jeg regner med at det uansett ikke gir noen automatisk godkjenning, men det er jo et godt argument å ha dokumentasjon på at tilsvarende og verre ting er godkjent og ruller i Norge (eller av TÜV) allerede.
Dazed Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 disse papirene er ikke garantert til å hjelpe deg.Jeg har schnitzer S3t (E30 323 turbo) papirer. Det er en orginal 323 med ettermontert turbo, orginale bremser etc Klart det er interessant. Du har PM!
Fliid Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Lag en server/legg opp paiperer, alle som har det. Små eller store, bare spesifiser hva det er. Dette er noe alle kan dra nytte av og som er en fin gest i BMW miljøet. Og sitter og ruge på slikt og vente å få noe i retur syntes jeg er feil. Desverre har jeg ikke stort andre papirer på stålomspunnede bremseslanger, 80/80 mm sett fra Jamex. Det er mine tips. ; ) Og hjelpe andre har ikke skadet noen ; )
Dazed Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Da kan de jo like gjerne legges opp her, der knut_olestad linket til over, i så fall.
Rapid Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Fytti, nå fikk jeg lyst til å lage en server med hensikt for bare sånne papirer.. Som folk kunne sende inn =) Hehe, og gjøre den bimmers members only =P
E28 TURBO Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Da hadde det nok blitt mange medlemmer ettervert hehe. Fin tanke. Trode kanskje sånne papirer var nr befestet til et bestem chassi nr og motornr. Men er det ikke det er jo dette genialt!
Dazed Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Joda, de er jo det. Jeg vil bare ha dem for å kunne dokumentere at liknende og verre biler allerede er godkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå